جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

عملیات تروریستی نیوزلند در
جهت انحراف افکار عمومی است

«دکتر مهدی مطهرنیا»

«دکتر مهدی مطهرنیا» کارشناس ارشد روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری قدس (قدسنا) در خصوص اهداف و پیامدهای حمله تروریستی نیوزلند گفت: ابعاد گوناگون حمله تروریستی نیوزلند از منظر ریشه شناسی و مسئولیت مشخص و ابعاد پشت پرده آن هنوز مشخص نیست. انجام هر نوع عملیات تروریستی از جانب هر فرد و یا گروهی نشاندهنده ضعف عملیاتی و رفتارشناسی سیاسی برای رسیدن به اهداف تعریف شده است.

 

کارشناس ارشد روابط بین الملل در ادامه بیان داشت: به عبارت دیگر حرکت های تروریستی به مثابه کنش های گفتمانی است که با تولد خود ناتوانی ترورکنندگان و حامیان این رفتار خشونت بار را به خوبی به نمایش می گذارد و نه تنها نشان دهنده پیروزی نیست بلکه نشان دهنده شکستی فاجعه آمیز است.

 

وی در ادامه افزود: بنابراین با توجه به وضعیت کنونی باید گفت حرکت های تروریستی حرکت هایی است که در زمان انسداد گفتمانی انجام می شود و زمانی که انسداد گفتمانی صورت می گیرد برای ایجاد یک تغییر و تحول در ساختار حرکت به سوی اهداف تعریف شده یک شکل خشونت بار در غالب ترور خود را به نمایش می گذارد.

 

مطهرنیا ادامه داد: چنین حرکت هایی در چارچوب یک فضای طراحی شده برای مشغول داشتن افکار عمومی در غالب یک ترور سخت در موقعیت ناشی از فشارهای بین المللی برای ایجاد فضای مناسب است. به عبارت صحیح تر باید منتظر ماند و دید که این عملیات تروریستی وحشت برانگیز به چه منظور طراحی و انجام شده است. تا افکار عمومی جهان متوجه آن شود و بار دیگر در مناطق هدف مانند خاورمیانه یا جغرافیایی دیگر سناریویی مشابه طراحی و پیاده سازی شود.

 

کارشناس ارشد روابط بین الملل در پایان گفت: از سوی دیگر انجام عملیات تروریستی در نیوزلند آن هم در مسجدی که مسلمانان در آن جمع شده اند فاقد یک وجاهت منطقی به نظر می رسد مگر آنکه ایجاد کننده یک خط انحراف فکری برای شکل دهی و محتوا بخشی به یک حرکت عظیم تر درنقطه ای دیگر از جهان تلقی شود.

 

انتهای پیام/م.ش/۳۰




نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.