پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

سرمایه‌گذاری ترامپ برآرای
یهودیان در انتخابات 2020

«گروه تحلیل و تفسیر قدسنا»

مهدی شکیبایی؛


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) ، رصد و بررسی سخنان و مواضع اخیر دونالد ترامپ حکایت از نگرانی های خاص وی از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 دارد.


ترامپ در محافل مختلف سیاسی به طور پنهان و آشکار نگرانی های خود را از این مساله ابراز داشته و از همین حالا رقابت با دیگر نامزدها (هنوز مشخص نشده اند) بر جذب آرای آمریکایی ها آغاز کرده است.


اما در این میان یکی از حربه‌های اصلی ترامپ در روزهای اخیر نزدیکی هر چه بیشتر به لابی صهیونیستی برای جذب آرای یهودیان آمریکایی و همچنین جلب حمایت سرمایه داران بزرگ یهودی برای پیروزی در انتخابات 2020 بوده است.


وی حتی به تازگی با سوءاستفاده از مواضع  «الهان عمر» رو به بهره گیری از حربه  «دموکرات هراسی» کرده است و در جایی گفته است: با سخنانی که الهان عمر علیه اسرائیل مطرح کرده نباید مردم آمریکا در هر انتخاباتی در آینده به نفع دموکرات‌ها آرای خود را به صندوق‌های اخذ رأی بریزند.

 

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در جمع برخی حامیان حزب جمهوریخواه گفته است: اگر من در انتخابات اسرائیل برای نخست وزیری نامزد می شدم، 98 درصد آرا را به خودم اختصاص می دادم.

 

ترامپ البته در این نشست از حاضران خواسته بود که گوشی های تلفن همراه خود را خاموش کنند تا خبری به بیرون درز نشود.

 

اما پایگاه خبری اکسیوس جزئیات سخنان ترامپ در این نشست را منتشر کرد که نشان می دهد در هنگام سخنرانی وی بسیار از حضار نتوانسته بودند جلوی خنده های خودشان را بگیرند.

 

نتانیاهو در این نشست  با اشاره به اقدامات اخیر الهان عمر در انتقاد از اسرائیل، گفته است: دموکراتها از یهودیان بدشان می آید.

 

ترامپ در ادامه با اشاره به اقداماتش در حمایت از اسرائیل و همچنین انتقال سفارت آمریکا به قدس، گفت: نمی دانم چگونه یهودیان می توانند در انتخابات آینده به دموکراتها رای بدهند. من مطمئن هستم اگر در انتخابات اسرائیل  برای نخست وزیری نامزد شوم، 98 درصد از آرا را بدست می آورم.

 

قدسنا گزارش می‌دهد:نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات 2020 و تلاش برای سرمایه‌گذاری بر آرای یهودیان آمریکایی 2


در همین راستا، نشریه آمریکایی نیوزویک امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: مشاوران ارشد دونالد ترامپ اخیرا درباره احتمال شکست وی در انتخابات 2020 ابراز نگرانی کرده و هراس زیادی درباره سرنوشت بد ترامپ در این انتخابات دارند.

 

بنابراین گزارش، اصلی ترین نگرانی مشاوران ترامپ با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2020 از بین رفتن جایگاه مردمی وی به ویژه میان اقشاری نظیر زنان، مناطق کمتر پیشرفته و میان اقلیت های دینی است.

 

برهمین اساس است که ترامپ تلاش برای تصاحب دیگر بخش ها و سهم های مهم و تاثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری را شدت بخشیده است، یکی از مهمترین این بخش ها یهودیان آمریکایی و لابی صهیونیستی است که ترامپ تلاش هایش در این زمینه را در روزهای اخیر شدت بخشیده است.

 

نظرسنجی جدید  تلویزیون  ABC که در ماه ژانویه انجام شده نشان می دهد که آرای ترامپ به ویژه در بخش آرای بانوان، مناطق کمتر توسعه یافته و اقلیت های دینی کاهش شدیدی داشته است.

 

انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در سال 2018 نیز همین مساله را نشان داد که آرای سنتی حزب جمهوریخواه در این سه بخش کاهش جدی و خطرناک داشته است.

 

از سوی دیگر، یکی دیگر از نگرانی های مشاوران ترامپ در انتخابات 2020 نبودن نامزدی برای دموکراتها همچون هیلاری کلینتون است، چون در این صورت انتخاب دوباره ترامپ سخت می شود.

 

البته مشاوران ترامپ امید دارند با استراتژی سالهای اخیر تحت عنوان «آمریکا اولویت نخست» بتوانند آرای جدیدی را از سوی آمریکایی ها جذب کنند.


به گزارش قدسنا، در پایان می توان گفت انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آمریکا از آن جهت برای مساله فلسطین مهم است، که دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود طی سه سال اخیر تصمیمات متعددی را علیه فلسطینی‌ها و هم راستابا خواسته‌های رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده که باعث شده فلسطینی ها نبودن وی در این منصب را بهتر از بودنش ارزیابی کنند.

 

قدسنا گزارش می‌دهد:نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات 2020 و تلاش برای سرمایه‌گذاری بر آرای یهودیان 2

انتهای پیام/م.ت/22




مطالب مرتبط

واکنش جهان اسلام چه خواهد بود؟

گوشه چشم رهبر انقلاب به حکم قرآن در رابطه با عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی
واکنش جهان اسلام چه خواهد بود؟

گوشه چشم رهبر انقلاب به حکم قرآن در رابطه با عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی

جمله کوتاه « امارات خیانت کرد» رهبر انقلاب تنها یک جمله واکنشی مانند دیگر واکنش های سیاسی، نسبت به خیانت عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی نبود. بلکه این جمله با همه کوتاهی و سادگی خود، استحکام و صلابتی داشت که ریشه آن در متن مستحکم قران دارد.

|

تأکید روسیه بر تأثیر مثبت برگزاری انتخابات فلسطین

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که برگزاری انتخابات عمومی در فلسطین، گامی موثر در راستای برطرف کردن شکاف بین نیروهای فلسطینی و در نهایت شرط مهمی برای انجام مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسرائیلی‌ها خواهد بود.

|

هشدار هاآرتض نسبت به اوضاع داخلی اسرائیل

روزنامه هاآرتص در سر مقاله خود که امروز سه شنبه همزمان با برگزاری انتخابات منتشر شد، نوشت : تفاوت این انتخابات با انتخابات‌های سابق آن است که اسرائیل را خطری به مراتب بزرگتر از آن چه که تاکنون وجود داشته تهدید می‌کند.

|

لیست مشترکی میان حماس و فتح در کار نیست

لیست مشترکی میان حماس و فتح در کار نیست

رئیس کمیته مرکزی جنبش آزادیبخش فلسطین تاکید کرد که هیچ لیست مشترک انتخاباتی میان فتح و حماس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس قانون گذاری در کار نخواهد بود.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.