شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

الجزیره گزارش داد: فصل جدید درد و رنج آوارگان فلسطینی، این بار در تایلند

عده ای از پناهندگان فلسطینی گفتند که پلیس مهاجرت تایلند ده ها نفر از پناهجویان فلسطینی وسوری و عراقی را بعد از آنکه در آپارتمان کوچکی مورد حمله قرار گرفتند، بازداشت کرده است.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، عده ای از پناهندگان فلسطینی گفتند که پلیس مهاجرت تایلند ده ها نفر از پناهجویان فلسطینی وسوری و عراقی را بعد از آنکه در آپارتمان کوچکی مورد حمله قرار گرفتند، بازداشت کرده است.


پلیس تایلند تلاش خود رابکار گرفته است تا کسانی را که در تظاهرات اعتراض آمیز جهت اخذ پناهندگی کشورهای اروپایی روبروی ساختمان پناهندگی و سازمان ملل متحد در بانکوک شرکت کرده بودند را بازداشت کند.


بعضی از این پناهندگان گفته اند که پلیس با استفاده از چهره نگاری بسیاری از خانواده ها را بازداشت کرده است، درپی این جریان موجی از نگرانی در میان پناهجویان به راه افتاده است چرا که عده ای از آنان فرزندان کوچک ویا سالخوردگانی بهمراه دارند که از بیماری های مزمن رنج می برند.


یکی از پناهجویانی دستگیر نشده در گفتگو با خبرنگار الجزیره از سازمان ملل و سازمان های بین المللی خواست تا شرایطی را برای آزادی زنان و کودکان و نوجوانان پناهنده در تایلند مهیا کنند.


در همین حال، سازمان عربی حقوق بشر در بریتانیا گفت که حدود 600 پناهجو عرب از فلسطین وسوریه وعراق در تایلند از حقوق اولیه ای مانند آموزش، درمان وکار محروم اند.


این سازمان در ادامه افزود: پناهندگان بواسطه سیاست های حکومت تایلند در اوضاع بسیار سختی قرار دارند چراکه این کشورهیچگونه قراردادی بین المللی را برای حمایت از آوارگان امضا نکرده است همچنین اینکه 70% از پناهندگان اغلبشان زن و کودک و10% از آنان را سالخوردگان تشکیل می دهند.


برخی از پناهجویان گفته اند که دولت تایلند از دوماه پیش تمام کسانی را که برگه اقامت تایلند ندارند، مورد پیگرد قرار می دهد.


تا کنون حدود60 نفر از زنان و کودکان وناتوانان جسمی  بازداشت شده اند و برخی از آنان نیز به علت بدرفتاری در داخل زندان ها به اختلالات عصبی دچار شده اند، به گفته بعضی از منابع عده ای از این آوارگان از ترس بازداشت توسط حکومت تایلند، خانه هایشان را ترک نمی کنند.

 

انتهای پیام/م.ح/22


| شناسه مطلب: 321495







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.