جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
دلنوشته‌ای برای مسجدالاقصی؛

اکنون هر روز روز قدس است

اکنون شاهد انتفاضه ای شریف در فلسطین هستیم. بعد از انتفاضه سنگ و انتفاضه مسجد الاقصی اکنون انتفاضه قدس آمده است تا طومار اشغالگری ننگین صهیونیست ها را در قدس در هم پیچد و میخ انتفاضه بر تابوت صهیونیست ها کوبیده شود.

 

خبرگزاری قدس (قدسنا) «دکتر حسین کنعانی مقدم»*:  سه مکان بسیار مقدس در جهان اسلام است. اول مکه که محل نزول وحی و تولد گاه اسلام ناب محمدی(ص) است که سال هاست در اشغال تفکر وهابیت تکفیری است که از اسلام تنها اسم آن را یدک می کشند اما از آن کیلومترها فاصله دارند. دوم حرم شریف قدس و قبله اول مسلمین است که محل عروج پیامبر اسلام و پیامبران الهی است. مسجدی مقدس که سال هاست در زیر چکمه صهیونیست ها در رنج اشغال است. مسجد الاقصی آنچنان که شاهد هستیم در زیر گلوله های آتشین صهیونیست ها قرار دارد. سوم کربلا است. سالها بود که به می گفتند راه قدس از کربلا می گذرد و در گوش ما این نغمه ترنم داشته اند که  کربلا محل عروج انسان ها آسمانی  به الی الله با شعار " هیهات منا الذله" امام حسین(ع) است. وسال ها بود که کربلا ، این راه قدس، در اشغال صدامیان کافر بود تا به دست رزمندگان اسلام و مقاومت اسلامی آزاد شد.
 

اکنون شاهد انتفاضه ای شریف در فلسطین هستیم. بعد از انتفاضه سنگ و انتفاضه مسجد الاقصی اکنون انتفاضه قدس آمده است تا طومار اشغالگری ننگین صهیونیست ها را در قدس در هم پیچد و میخ انتفاضه بر تابوت صهیونیست ها کوبیده شود. اکنون شاهد آن هستیم که جنایتکاران نژاد پرست صهیونیست با حمایت های امریکا و بعضی از کشورهای عربی، مسجد الاقصی را اشغال کرده و درب های این مسجد قدسی را بسته اند و آتش سلاح هایشان را بر روی نمازگزاران و جوانان فلسطین گشوده اند و تعداد زیادی از مدافعان حرم قدسی را شهید و مجروح کرده اند. سال ها بود که اعراب می گفتند خط قرمز ما قدس است. بوالعجب! اکنون می بینیم که این کشورها در سایه سنگین سکوت سران انها بر جنایاتی که در یمن و بحرین و جنایاتی که در سوریه و عراق و سرزمین های اشغالی فلسطین و قدس شریف می شود، سکوت کرده اند! و از دیگر سوی دلارهای نفتی خود را در جیب حامیان صهیونیست یعنی امریکا و چند کشور غربی می ریزند. اکنون تکلیف بر علمای جهان اسلام، آزادگان، نخبگان جوامع و مسلمین سراسر دنیا آیا جز این است که نگذارند این انتفاضه مقدس قدس به فراموشی سپرده شود؟ اکنون مسئله اول مسلمین فلسطین است و دشمن اصلی جهان اسلام امریکا و رژیم صهیونیستی است. امروز نشانِ مسلمانی هر مسلمان، مقابله با دشمنان خدا و مودت و دوستی و همکاری با دوستان خداست.
 

در حوادث اخیر شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی با اشغال گام به گام بیت المقدس و حرم شریف قدس و مسجد الاقصی به دنبال آن است که تمام آثار اسلامی فلسطین و قبله اول مسلمین را از بین ببرد و با انتقال سفارت کشورهای همراه خود به این منطقه ، بخشی از تاریخ جهان اسلام را حذف کند. اما خون جوانان فلسطین با قدم های ایستادگی و مقاومت بر سنگفرش های مسجد الاقصی این چنین می نویسد؛" ما زنده ایم و قدس متعلق به مسلمین است". اکنون انتفاضه قدس وارد مرحله جدیدی از شرایط و تحولات منطقه ای شده است. در چنین شرایط حساسی سکوت اعراب و مسلمین باید شکسته شود. سازمان های بین المللی و اسلامی مانند سازمان همکاری های اسلامی، اتحادیه عرب و شورای خلیج فارس که اساسا به بهانه حمایت از فلسطین شکل گرفته اند، اکنون دست در دست اسرائیل غاصب نهاده اند تا فلسطین را نابود کنند و دیگر مهمترین مسئله جهان اسلام، فلسطین نباشد!  اکنون به اسم تروریسم و اسلام هراسی و شیعه هراسی به دنبال آن هستند که مقاومت را سرکوب کنند و این توطئه  صهیونیست ها و امریکا است که در منطقه در حال شکل گیری است. باید با این انتفاضه مقدس فلسطین، همه مسلمانان انتفاضه به راه اندازند و باید هر روزمان روز قدس باشد نه فقط سالی یکبار. والسلام.

عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین
انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.