پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

موج خشم الاقصی در اردن

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) تعداد کشته های درگیری در سفارت رژیم اشغالگر قدس در امان پایتخت اردن که یکشنبه شب روی داد به دو نفر رسید.

 

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه اردنی خبرداد که دو اردنی در حادثه تیراندازی در ساختمان مجتمع سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه الرابیه در غرب پایتخت اردن کشته شدند و یک صهیونیست نیز مجروح شد.

 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع اردنی که خواست نامش فاش نشود گفت : «محمد الجواوده» اردنی جوان هفده ساله اردنی پس از مجروح شدن در تیراندازی جان باخت ، و فرد دوم به نام بشار حماره پزشک اردنی پس از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد و بامداد امروز به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

 

به گفته این منبع مجروح صهیونیست مدیر امور امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در بیمارستان بستری شده و همچنان تحت درمان است.

 

این منبع همچنین اعلام کرد که دستگاه های امنیتی اردن تحقیقات گسترده ای درباره علت حادثه و جوانب آن آغاز کرده اند.

 

گفتنی است روز جمعه گذشته هزاران اردنی علیه اقدام های حرمت شکنانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی تظاهرات گسترده ای در امان برپا کردند.

 

شایان ذکر است اردن و رژیم صهیونیستی از سال 1994 با امضاء توافقنامه صلح روابط دو جانبه برقرار کرده اند.

 

بر اساس این معاهده که «صلح وادی عربه» نامگذاری شد، نظارت  اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در شهر بیت المقدس به اردن واگذار شد.

 

این درحالیست که روزنامه اردنی الغد به نقل از برخی منابع اعلام کرد که دو اردنی با عنوان نجار به سفارت رژیم صهیونیستی رفتند که با تیراندازی مدیر امنیتی ساختمان روبر شدند.

 

از سوی دیگر رسانه های رژیم اشغالگر قدس در ساعت های گذشته هیچ اشاره ای به  موضوع درگیری در سفارت آن رژیم در اردن نکرده اند و مقام های رژیم نیز سیاست سکوت دراین زمینه در پیش گرفته اند.

 

انتهای پیام/ م.ش


| شناسه مطلب: 302139







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.