پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
مدیر مسجدالاقصی در پاسخ به قدسنا:

مرجعیت دینی فلسطین با هرگونه تغییر در مسجدالاقصی مخالف است+ فیلم

مدیر مسجدالاقصی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری قدس در قدس شریف: مرجعیت دینی فلسطین با صدور بیانیه‌ای با هر گونه تغییر در وضعیت مسجدالاقصی با قاطعیت مخالفت کرد و همچنان بر این موضع خود پافشاری دارد.

 

شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) در قدس شریف تاکید کرد: مرجعیت دینی فلسطین با صدور بیانیه‌ای با هر گونه تغییر در وضعیت مسجدالاقصی با قاطعیت مخالفت کرد و همچنان بر این موضع خود پافشاری دارد.
 

وی افزود: ما همچنین هیچ گونه دست اندازی (صهیونیستها) به آثار اسلامی موجود در مسجدالاقصی را نمی پذیریم.

 


به گزارش قدسنا، مسجدالاقصی از روز جمعه 14 جولای پس از عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی از خاندان جبارین در ام الفحم (اراضی 1948) از سوی نظامیان صهیونیست مسدود شد و در روز یکشنبه با تدابیر امنیتی ویژه به طور محدود بازگشایی شد. صهیونیستها تاکید دارند فلسطینیها باید برای ورود به مسجدالاقصی از گیت های بازرسی عبور کنند اما فلسطینی ها این مسئله را به معنای پذیرش حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی خوانده و هرگز عبور از گیت ها را نپذیرفته اند.

طی روزهای اخیر البته شماری از نگهبانان مسجدالاقصی بدون عبور از گیت ها خود را به داخل مسجدالاقصی رساندند تا این مسجد شریف از حمله شهرک نشینان صهیونیست محافظت کنند.  فلسطینیها تاکید دارند تنها با  برچیدن گیتها و رفع دوباره تدابیر امنیتی وارد مسجدالاقصی خواهند شد. فلسطینی‌ها طی روزهای اخیر نمازهای جماعت خود را در اطراف دروازه های مسجدالاقصی به ویژه باب الاسباط اقامه کردند. در روز جمعه گذشته نیز که به جمعه خشم مشهور شد سه جوان فلسطینی در قدس به شهادت رسیده و قریب به 400 نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی هنوز زیر بار برچیدن گیت های بازرسی نرفته و نتانیاهو نخست وزیر این رژیم پس از جلسه امروز کابینه امنیتی تاکید کرد که وضعیت در مسجدالاقصی فعلا هیچ تغییری نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.