سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
در اثر کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی رخ داد؛

قطع اندام آوارگان فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های سوریه

گروههای حقوق بشری گزارش دادند که دست و پای برخی از آوارگان فلسطینی مجروح در سوریه به دلیل کمبود مواد دارویی و آنتی بیوتیک‌ در بیمارستان‌ها قطع می شود.


به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، گروه موسوم به «مجموعه کار برای فلسطینیان سوریه» اعلام کرد که ادامه بحران سوریه و حملات تروریست‎ها باعث شد که پناهندگان فلسطینی ساکن اردوگاه‌ها در تامین دارو با مشکل مواجه شوند. 

خبرگزاری صفا فلسطین در این باره گزارش داد که سوریه شاهد افزایش قیمت دارو به دلیل کمبود مواد دارویی و بهداشتی است و برخی از شرکت های پزشکی و داروخانه ها از این بحران سوء استفاده می کنند.

گروه «مجموعه کار برای فلسطینیان سوریه» در ادامه اعلام کرد که بیشتر اردوگاه‌ها و تجمعات فلسطینی از کمبود دارو رنج می برند.

یکی از مسئولان پزشکی گفته که عدم وجود آنتی بیوتیک ها باعث می شود که پزشکان اقدام به قطع کردن دست و پا برخی از مجروحان بکنند.

بر اساس این گزارش، پناهندگان فلسطینی با مشکلات تامین مواد دارویی اردوگاه درعا و اردوگاه های دیگر مناطق سوریه مانند یرموک دست و پنجه نرم می کنند.

مساحت زیادی از اردوگاه پناهندگان فلسطینی «یرموک» از آوریل ۲۰۱۵ تحت اشغال عناصر داعش قرار دارد.

انتهای پیام/22/

 




مطالب مرتبط

تا فراموش نکنیم

تا فراموش نکنیم

  به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) کتاب "تا فراموش نکنیم" روایتی از ماجرای غم انگیز ویرانی و اشغال 418 روستای فلسطین و کشتار، اخراج و آوارگی ساکنان آن است.   نویسنده این کتاب ولید الخالدی است و امیرحسین بابالار آن را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات حامیان آزادی قدس ...

|

اجلاس فلسطینی های اروپا در دانمارک برای مخالفت با طرح آمریکایی معامله قرن

اجلاس فلسطینی های اروپا در دانمارک برای مخالفت با طرح آمریکایی معامله قرن

فلسطینی های اروپا نیز که هفدهمین اجلاس خود را روز گذشته در کپنهاگ دانمارک برگزار کردند مخالفت خود را با طرح آمریکایی معامله قرن اعلام کرده و خواستار حضور ملی فلسطنیی های خارج و مشارکتشان در تصمیم سازی های سیاسی داخلی شدند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.