پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
همزمان با کشورهای عربی و شهرهای فلسطینی برگزار شد؛

ادامه راهپیمایی های حمایتی از مسجد الاقصی در شهرهای عربی و اروپایی

شهروندان اروپایی در کنار اقلیت های فلسطینی ساکن در کشورهای اروپا در حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت اقدامات تجاوزکارانه صهیونیستها در شهرهای لندن، روتردام، برلین، اسلو تظاهرات کردند.


به گزارش خبرگزار قدس (قدسنا) به نقل از منابع فلسطینی روز شنبه شماری از شهروندان اروپایی  در برخی از پایتخت ها و شهرهای اروپایی حمایت خود از مسجد الاقصی را با برگزاری تجمعات و راهپیمایی اعلام کردند.


گفتی است  قریب به 10 روز است که مسجدالاقصی با سیاست های تجاوزکارانه صهیونیستها در محاصره است و فلسطینی حق ورود به این مکان مقدس خود را ندارند.

در اسلو پایتخت کشور نروژ این حمایت به شکل راهپیمایی به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در این شهر آغاز شد. این راهپیمایی در حمایت از مسجد الاقصی و اعتراض به تجاوز به این مسجد و اهالی قدس اشغالی به دست اشغالگران برگزار شد.

در ژنو پایتخت سویس نیز اقلیت های عربی و فلسطینی برخی گروه ها و جریان ها را برای اعتراض به نصب گیت های بازرسی در ورودی های مسجد الاقصی و سیاست های سرکوبگرانه اشغالگران در علیه قدس و اهالی آن سازمان دهی کردند.

در شهر والنسیا اسپانیا نیز تجمعی برای همبستگی در حمایت از مسجد الاقصی بر پا شد و شرکت کنندگان در این تجمع اقدامات اشغالگران در مسجد الاقصی و همچنین یهودی سازی قدس را محکوم کردند.


در آلمان تجمعاتی برای همبستگی در حمایت از قدس در فرانکفورت و اشتوتگارت و برلین برگزار شد و تجاوزات رژیم صهیونیستی در مورد قدس و اهالی آن محکوم گردید.

در لندن راهپیمایی همبستگی برای حمایت از مسجد الاقصی و فلسطین در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی برگزار شد و شرکت کنندگان پرچم های فلسطین را برافراشته و شعارهایی علیه اشغالگران سر دادند.

شهر مالمو سوئد نیز شاهد راهپیمایی اعتراض آمیز همبستگی با مسجد الاقصی بود. این راهپیمایی در اعتراض به تعرضات صورت گرفته به قدس و اهالی آن به دست اشغالگران صهیونیست برگزار شد.

در شهر روتردام هلند نیز راهپیمایی اعتراض آمیز همبستگی با مسجد الاقصی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به این مکان مقدس آغاز شد.


از سوی دیگر تظاهرات و تجمعات همبستگی برای حمایت از قدس در پایتخت اردن، الجزایر و مغرب نیز برگزار شد.

این در حالی است که اعتراضات و تجمعات در اراضی اشغالی ادامه دارد. این اعتراضات در پاسخ به تجاوزات اشغالگران در مورد اهالی قدس و مجبور کردن آنها به ورود به مسجد از طریق گیت های بازرسی است.

مسجد الاقصی به دلیل بسته شدن آن و ممنوعیت و محدودیت ورود فلسطینی ها به این مسجد از طریق گیت های بازرسی شاهد تنش های گسترده ای از یکشنبه گذشته است و اهالی قدس ورود به مسجد از طریق این گیت های را نمی پذیرند.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.