جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
پیش بینی منابع امنیتی اسرائیل از احتمال آغاز انتفاضه ای جدید؛

عملیات های شهادت طلبانه چندین هفته ادامه خواهد داشت

یک منبع امنیتی آگاه صهیونیست گفت که ارزیابی های سازمان های امنیتی اسرائیل نشان می دهد که درگیری ها در مناطق مختلف کرانه باختری به صورت گسترده تا چند هفته ادامه خواهد داشت، به همین دلیل ارتش در حالت آماده باش کامل به سر می برد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) یک منبع امنیتی در ارتش رژیم اشغالگر قدس در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص تصریح کرد که ارزیابی های سازمان های امنیتی اسرائیل نشان می دهد که درگیری ها در مناطق مختلف کرانه باختری تا چند هفته آن هم به صورت ادامه خواهد داشت، به همین دلیل ارتش اسرائیل در حالت آماده باش کامل به سر می برد.


وی افزود: رئیس ستاد مشترک و سایر فرماندهان بلندپایه ارتش اسرائیل، در حال حاظر به دنبال اتخاذ راهبردی مناسب برای مقابله با عملیات های گسترده فلسطینیان در هفته های آینده هستند. وی تاکید کرد که ارتش اسرائیل علاوه بر آماده باش کامل در کرانه باختری، تدابیر امنیتی خود را در مرزهای نوار غزه افزایش داده و به حالت آماده باش درآمده است.

 

این افسر صهیونیست خاطرنشان کرد که هدف اسراتژیک اسرائیل در شرایط کنونی، ممانعت از آغاز انتفاضه ای جدید در مناطق مختلف فلسطین است.


«رونین نیلیس» افسر صهیونیست و سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت: اتفاقات اخیر در قدس و کرانه باختری نشان داد که فلسطینیان روز به روز به سمت و سویی حرکت می کنند که برای اسرائیل منفی است.


این افسر صهیونیست در ادامه به عملیات «عمر عبدالجلیل العبد» درشهرک «حملیش» در غرب رام‌الله اشاره کرد وگفت: بازجویی ها با مجری این عملیات نشان داد که این عملیات انتقامی و در واکنش به بسته شدن مسجد الاقصی انجام شده است. وی افزود: مجری این عملیات اسلحه سرد خود را در زوهای اخیر خریداری کرده است، واین موضوع نشان می دهد که شرایط قدس و کرانه باختری در روزهای اخیر وخیم تر و شاید شاهد انتفاضه ای جدید باشیم.


سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی  در ادامه گفتگوی خود با روزنامه هاآرتص تاکید کرد که چنانچه ارتش اسرائیل راهکار جدیدی برای ممانعت از ورود اسلحه به داخل مسجد الاقصی پیدا کند، گیت های الکترونیکی نصب شده در ورودی های مسجد الاقصی برداشته شده تا تنش ها خاتمه یابد.

 

«یونی بن مناحیم»از کارشناسان مرکز مطالعات مردمی و جامعه شناسی اورشلیم که یکی از حامیان دولت نتنیاهو است، اخیرا در صفحه توییتر خود، از تصمیم قرار دادن گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجدالاقصی گفت که نتانیاهو با اقدامات خود ضربات سنگینی به اسرائیل وارد کرده است.


بن مناحیم می گوید که نتانیاهو توصیه ها وهشدارهای سازمان اطلاعات و ارتش اسرائیل درباره پیامدهای قرار دادن گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجدالاقصی را نادیده گرفت.


«طال افرام» دیگر تحلیلگر صهیونیست نیز در صفحه توییتر خود درباره انگیزه های نتانیاهو از تصمیم نصب گیت های الکترونیکی در دروازه های مسجدالاقص ابراز تردید کرد ونوشت وی بر اساس حساب و کتاب های داخلی این کار را انجام داده و همین باعث شده است که به توصیه های سازمان اطلاعات و ارتش که درباره پیامدهای این تصمیم هشدار داده بودند، توجهی نکرده است.

 

به هر حال اکنون وپس از وخیم شدن اوضاع امنیتی در قدس وکرانه باختری، وهمچنین انتقادات شدید از نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به دلیل اتخاذ تصمیم نصب گیت های الکترونیکی به باد انتقاد گرفت؛ نتنیاهو به دنبال راهکاری برای  برای حل این معضل است، وبرای عادی کردن اوضاع وسرکوب تظاهرات گسترده فلسطینیان دست به دامان ارتش وسازمان اطلاعات این رژیم شده است.

 

انتهای پیام/ م.ر




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.