جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سخنگوی جنبش فتح:

همه روابط میان تشکیلات خودگرادن و اسرائیل قطع شده است

زیاد خلیل ابوزیاد: اسرائیل از تمام خطوط قرمز عبور کرده و می خواهد در صورت امکان وضعیت سابق مسجد الاقصی را تغییر داده و وضعیت جدیدی را تحمیل کند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، زیاد خلیل ابو زیاد سخنگوی بین الملل جنبش فتح امروز شنبه گفت: اسرائیل از تمام خطوط قرمز عبور کرده و می خواهد در صورت امکان وضعیت سابق مسجد الاقصی را تغییر داده و وضعیت جدیدی را تحمیل کند. این مسئله را گفته سخنگوی و وزیران اسرائیل تایید می کند چرا که اسرائیل را به طور کامل مسئول و مسلط بر مسجد الاقصی و قدس  می دانند.

 

وی تاکید کرد: آنچه اسرائیل برای تحقق آن تلاش می کند منجر به پاسخ عملی و ملی شد. این پاسخ هیچ ارتباطی به هیچ یک از جریان های سیاسی ندارد بلکه پاسخی ملی، فلسطینی و اسلامی برای مسجد الاقصی و قبة الصخرة است، حضوری گسترده که به شهادت هیچ یک از اهل قدس با تمام وابستگی هایشان احتیاج ندارد.

 

ابو زیاد ادعاهای اسرائیلی را رد کرده و از آن به عنوان « ادله غیر قانونی » و سیاست تروریستی در قبال فرزندان ملت فلسطین در قدس اشغالی یاد کرد.

 

وی تاکید کرد همه ارتباطات و هماهنگی های میان تشکیلات خودگرادن و اسرائیل قطع شده است. دیدگاه فتح در مورد حوادث اخیر این است که اسرائیل برای ایجاد وضعیتی جدید برای تسلط بر مسجد الاقصی تلاش می کند و پاسخ عملی فلسطینیان و اهل قدس کافی است تا به رهبران اسرائیلی تاکید کند که این خیالی بیش نیست و تسلط بر مسجد الاقصی تنها برای مردم فلسطین است که برای حمایت و بازسازی آن ثابت قدم هستند.

 

ابو زیاد به وحدت و استحکام موضع عربی از سوی همه تاکید کرد تا از طریق از جدا کردن ملت فلسطین از قدس جلوگیری شود، خصوصاً برای جلوگیری از تروریست دولتی اسرائیل در همه سطوح اعم دستگیری های غیر قانونی و قتل عمد و زندانی کردن.
 

ابو زیاد جامعه بین الملل را از سکوت در مقابل آنچه در قدس می گذرد بر حذر داشت و تاکید کرد اگر اسرائیل به هدف قرار دادن ملت فلسطین و سرزمین آن ادامه دهد شرایط به حالت انفجار خواهد رسید.

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.