جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

قداست مسجدالاقصی غیرقابل انکار است

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به مناسبت بستن دربهای بیت المقدس  و شهادت سه جوان فلسطینی بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:

 

ان الذین کفروا و یصدون عن سبیل الله و المسجدالحرام الذی جعلناه للناس سواء العاکف فیه و الباد و من یرد فیه بالحاد بظلم نذقه من عذاب ألیم(و آنانکه به خدا کافر شده و مردم را از راه دین خدا منع می کنند و نیز از مسجدالحرامی که ما حرمت احکامش را برای اهل آن شهر و بادیه نشینان یکسان قرار دادیم مانع می شوند و کسی که در آنجا اراده دشمنی و تجاوزکرده و به خلق ظلم و ستم کند همه را عذاب دردناک می چشانیم.) "حج آیه ۲۵"

 

قداست مسجدالاقصی نقطه‌ عطف توجه و عشق مسلمانان به آن است. به همین دلیل به کانون تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، تبدیل شده و این رژیم تمام تلاش را جهت از بین بردن هویت و ویژگی‌های اسلامی بیت‌المقدس و یهودی سازی آن به کار می برد.

 

سه جوان فلسطینی به دنبال هتک حرمت به مسجدالاقصی و منع برگزاری نماز جمعه در آن، از سوی صهیونیستها با نظامیان در گیر شده و هر سه تن آنان به شهادت رسیدند.

 

بار دیگر صهیونیسم با حرکتی مذبوحانه برای مقابله با رشادت و دلیری مردان فلسطین دربهای مسجد الاقصی را بر روی مسلمانان بست و مانع از برگزاری نمازگزاران در آن شد. این اقدام خشم همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان را برانگیخت.

 

 فلسطینیان که بیش از شش دهه طعم تلخ جنگهای متعدد، جنایات، کودک کشی و نابودی حقوق خود از سوی رژیم صهیونیستی را چشیده اند و در طول این دوران شاهد چشم پوشی مجامع بین المللی و همه مدعیان حقوق بشری بوده اند ، این بار نیز مصمم تر از قبل به میدان آمدند تا خود حقوق حقه خود را بستانند.

 

حال دنیا به این واقعیت اذعان دارد که جلوگیری از ورود نمازگزاران مسلمان به مسجد الاقصی نقض قوانین و هنجارهای بین المللی است؛ چرا که قوانین بین المللی، عبادت برای همه را آزاد می داند. روشن است این بار صهیونیسم علاوه بر جنایات گذشته، حقوق مذهبی آنان را هدف قرار داده و با نقض حرمت اماکن مقدس مانع از پخش اذان و اقامه نماز مسلمانان در روز جمعه در بیت المقدس شده و بدینگونه خشم جوانان فلسطینی را بر می انگیزاند.

 

این عملیات شهادت طلبانه به همه سردمداران صهیونیست یادآوری کرد که فلسطینیان با همه اختلافات نظر، هیچگاه از حقوق حقه خود چشم پوشی نمی کنند و در هر زمان و مکانی که لازم باشد به میدان خواهند آمد. آنان بدانند که بحث فلسطین علیرغم همه تلاش های بین المللی به حاشیه نرفته و فراموش نخواهد شد، چرا که خداوند در آیه 40 سوره حج به کسانی که با مبارزه و دفاع از خود و پایگاه مهم خود ( مساجد) در برابر کافران بر می خیزند را وعده نصرت می دهد.

 

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم  فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام وقیح رژیم اشغالگر قدس، حمایت همه جانبه خود را از مبارزان مقاومت فلسطین اعلام می دارد و وحدت صفوف فلسطینیان و همه گروههای مبارزه فلسطینی و استمرار انتفاضه و مقاومت را تنها راه برون رفت از این بحرانها  و نابودی اسرائیل می داند.

 

به امید آزادی کامل سرزمین اشغالی فلسطین و نصرت و پیروزی فلسطینیان .

 

 

انتهای پیام/م.ش


| شناسه مطلب: 302090







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.