چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری:

ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری: ممانعت رژیم اشغالگر قدس از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل مسجد الاقصی و اقامه نماز در آن ، نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی است.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) ، اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری با صدور بیانیه ای تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی  مسدود سازی درب های آن را محکوم کرد . در متن این بیانیه آمده است:
 

اقدام نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در بستن دروازه های مسجدالاقصی بر  روی نمازگزاران نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی است . یقینا این اقدام مقدمه ای است بر طراحی مرحله ای دیگر از انتفاضه جوانان فلسطینی برعلیه رژیم اشغالگر قدس  که بی تردید شدید تر و گسترده تر از گذشته خواهد بود.

دربخشی ازاین بیانیه ضمن هشدار به این رژیم درباره خشم مسلمانان سراسرجهان آمده است :

عملیات قهرمانانه مسجد الاقصی پاسخ طبیعی و انسانی به اقدامات وحشیانه اسرائیل بود و بیانگر موضعگیری فلسطینی‌ها در مخالفت با هر گونه طرح‌های توافقی به ضرر مساله فلسطین است.

بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران ، ممانعت از به جا آوردن شعائر دینی و نیز حمله به نمازگزاران و نگهبانان مسجد ، بازداشت شیخ محمد حسین مفتی قدس و شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی لکه ننگی است بردامان این رژیم غاصب و برگ ننگینی دیگربر کارنامه عریض و طویل جنایت ها ی این رژیم برعلیه بشریت ومقدسات خواهد بود .

اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری درباره سوء استفاده رژیم صهیونیستی از حوادث فلسطین برای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی خود در قدس شریف و مسجدالاقصی ، همچنین طرح اسرائیل برای هدف قراردادن مقدسات پس از غصب زمین و تغییردر واقعیت جغرافیایی و دموگرافی درقدس شریف هشدار داد و تأکید کرد که این اقدامات خشم مسلمانان در سراسر جهان را برمی‌انگیزد و تهدیدی برای ثبات جهانی است.

این اتحادیه تاکید دارد؛ محترم دانستن  جایگاه دینی و فرهنگی اماکن مقدس از جمله مسجد الاقصی به عنوان حرم شریف بر اساس کنوانسیون ها جهانی  وظیفه قدرت های اشغالگر است و جوامع بین المللی ، دولت ها و ملت ها ، گروه‌ها و نهادهای بین‌المللی را به مسئولیت‌پذیری در قبال ملت فلسطین، مقدسات و تمامی اراضی فلسطین و مقابله با اصرار رژیم صهیونیستی برای نقض قوانین و عرف بین‌الملل، وادار کردن آن به بازگشایی دروازه‌های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران ، احترام به قوانین و منشورهای بین‌المللی حقوق بشری ، آزادی شیخ محمد حسین مفتی قدس و عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی فرا می خواند.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.