جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
واکنش‌ها به عملیات شهادت طلبانه رام الله؛

انتقام جوان فلسطینی با هلاکت سه شهرک نشین صهیونیست/ صهیونیستها در فکر عقب نشینی

العبد با قرار دادن تصویری از مسجدالاقصی در صفحه خود تاکید کرد: با خون خود می‌نویسم که این انتقام تو و انتقام من است. به مادرم خبر دهید بهشت جایگاه من است و پس از شهادت از حوض کوثر خواهم نوشید، این عهد و پیمان من است.



به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از المیادین، «عمر عبدالجلیل العبد» جوان فلسطینی 18 ساله شب گذشته در عملیاتی شهادت طلبانه در شهرک صهیونیست نشین حلمیش در شما کرانه باختری سه شهرک نشین را به هلاکت رساند و یک نفر دیگر را به شدت زخمی کرد.

 

بنابراین گزارش، این جوان فلسطینی با تیراندازی نظامیان صهیونیست پس از اجرای موفق عملیات خود به شدت زخمی شد و در بیمارستان تحت بستری و بازداشت صهیونیستها قرار گرفت.

 

منابع فلسطینی اعلام کردند: این جوان فلسطینی از اهالی منطقه کوبر در کرانه باختری است و نظامیان صهیونست بلافاصله محل زندگی وی را محاصره کرده و منازل موجود در این منطقه را بازرسی کردند.

 

از سوی دیگر ، پیام اینستاگرامی و وصیت نامه عمر العبد که در فضای مجازی منتشر شده  بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

 

عمر العبد با قرار دادن تصویری از مسجدالاقصی در صفحه خود تاکید کرد: با خون خود می‌نویسم که این انتقام تو و انتقام من است، به مادرم خبر دهید که بهشت جایگاه من است و من  پس از شهادت از حوض کوثر خواهم نوشید، این عهد و پیمان من است.

واکنش‌ گروههای فلسطینی

جنبش حماس در کرانه باختری ضمن تبریک این عملیات شهادت طلبانه از مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی 1948 خواست به تظاهرات خود در حمایت از مسجدالاقصی ادامه دهند.

 

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز تاکید کرد: جسارت دشمن صهیونیستی برای حمله به مسجدالاقصی و قدس شریف، در واقع آتش زیرخاکستر انتفاضه قدس را شعله ور خواهد کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: پاسخ به تجاوز صهیونیستها به مسجدالاقصی، خواب را از چشمان سران صهیونیست می رباید و عملیات های قهرمانانه جدیدی را به اذن الله کلید خواهد زد.

 

جنبش الاحرار فلسطین با صدور بیانیه ای تاکید کرد: این عملیات شهادت طلبانه اقدام و پاسخی عملی به جنایات اشغالگران در قدس و  بستن مسجدالاقصی بود.  این جنبش فلسطینی تاکید کرد: عملیات شهید العبد باید دوران نوینی از روند انتفاضه ملت فلسطین ایجاد کند و مشوقی برای عملیات های بیشتر علیه اشغالگران به ویژه در راستای عقب راندن صهیونیستها از تصمیم استقرار گیت های بازرسی باشد.

 

کمیته های مقاومت فلسطین  نیز با صدور بیانیه ای ضمن تبریک عملیات شهادت طلبانه در شهرک صهیونیست نشین حلمیش، تاکید کرد: نبرد دفاع از مقدسات فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت و ملت فلسطین توانایی عقب راندن دشمن و شکست دادن پروژه های تجاوزگرانه آنها را دارند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: عملیات جوان فلسطینی در شهرک حلمیش، واکنشی طبیعی و بیانگر خشم ملت فلسطین از ادامه تجاوزات تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است .

 

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: عملیات حلمیش ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در سرزمین فلسطین امنیت نخواهد داشت.


صهیونیستها در فکر عقب نشینی

عملیات شهادت طلبانه شب گذشته در شهرک صهیونیست نشین حلمیش که به هلاکت سه صهیونیست و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد به همراه اعتراضات شدید فلسطینی در قدس، کرانه باختری و غزه که صهیونیستها را غافلگیر کرد، باعث شده مقامات اسرائیلی به فکر عقب نشینی از تصمیمات خود بیافتند.

 

الکس فیشمن تحلیلگر نظامی در روزنامه یدیعوت آحرونوت معتقد است  : رژیم صهیونیستی پس از نصب گیت های بازرسی در ورودی های مسجد الاقصی در تله افتاده و متهورانه به بالای درختی رفته و هم اکنون به فرمانده ای نیاز دارد تا با کمترین خسارت او را از این درخت پایین بیاورد. اولین قدم برای این منظور برچیدن گیت های بازرسی در اولین فرصت ممکن است.

«یوسی میلمن» تحلیلگر ارشد اسرائیلی نیز در این باره تاکید کرد: در جریان بازجویی از «عمر العبد» مجری عملیات حلمیش در بیمارستان، وی تاکید کرد که این عملیات را در انتقام از وقایع مسجدالاقصی انجام داده است.

 

انتهای پیام/م.ت/22/
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.