یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
هراس اشغالگران از توان موشکی حماس؛

موشک های جدید گردان‌های قسام روند جنگ آینده را تغییر می دهد

تحلیلگران اسرائیلی اذعان کردند: جنبش حماس موشک های جدیدی در اختیار دارد که می تواند قواعد بازی را تغییر داده و خطری جدی برای امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الحدث، بر اساس گفته‌های ایال زیسر تحلیلگر نظامی اسرائیلی حماس به صورت شبانه روزی در حال آماده کردن خود برای جنگی جدید است و آزمایشات خود را  در سواحل غزه انجام می دهد.

وی تاکید کرد که   نگرانی تل آویو از برخورداری حماس از این موشک ها کاملا مشخص است.

 

ایال زیسر کارشناس روزنامه معاریو می گوید: با وجود پروازهای شناسایی بر فراز آسمان غزه، حماس بدون در نظر گرفتن این موانع به کار خود ادامه می دهد.

 

این کارشناس با اشاره به اینکه هنوز مناقشات مرزی اخیر طرفین در غزه به جنگی تمام عیار منجر نشده متذکر شد که رژیم صهیونیستی علاقه ای به آغاز جنگی جدید ندارد. این عدم علاقه به دلیل فقدان زمان و عدم آمادگی ارتش و کابینه نتانیاهو به واسطه مواجهه با مشکلات داخلی و خارجی است.

 

کارشناس اسرائیلی بیان می کند که گردان های قسام در هر جنگی که آغاز می شود به لحاظ بُرد موشکی خود پیشرفت می نماید. به طوری که شهر قدس، تل آویو و اخیراً حیفا را بمباران نمود. این کارشناس افزود که قسام از سامانه های موشکی برخوردار است که روز به روز پیشرفته تر می شود.

 

انتظار می رود که بُرد موشک های جدید حماس به شهر عکا برسد که تنها 21 کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارد. حماس آماده جنگ احتمالی است و رژیم صهیونیستی مراقب این موضوع است.

 

این کارشناس نظامی تاکید می کند با وجود انکار مکرر از سوی ارتش رژیم صهیونیستی صحبت هایی مبنی بر ورود به جنگی جدید با غزه در ارتش وجود دارد.

 

وی همچنین افزود این صحبت ها در ارتش به نزدیکی جنگ تاکید دارد.

انتهای پیام/22/


| شناسه مطلب: 302035







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.