جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
آخرین تحولات در ششمین روز محاصره مسجدالاقصی؛

برچیدن گیت‎ها از سوی نتانیاهو به تعویق افتاد/ روز جمعه روز خشم و قیام فلسطینی‌ها

گروهها و علمای فلسطینی تاکید دارند که عبور از گیتهای بازرسی برای ورود به مسجدالاقصی به معنای پذیرفتن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجدالاقصی است و آنها هرگز زیر بار این تصمیم نمی روند.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از المیادین، منابع عبری گزارش دادند که فشارهای وزیر امنیت داخلی و پلیس اسرائیل بر نتانیاهو، عامل عدم تصمیم گیری درباره برچیدن گیت‌ها از اطراف دروازه‌های مسجدالاقصی بوده است.

 

منابع عبری روز گذشته ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای اعلام روز خشم فلسطینی‌ها در روز چهارشنبه، از بررسی تصمیم برچیدن گیت‌های بازرسی از اطراف مسجدلاقصی خبر داده بودند.

 

گروهها و علما و مردم  فلسطین به ویژه اهالی قدس تاکید دارند که عبور از گیتهای بازرسی برای ورود به مسجدلاقصی به معنای پذیرفتن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجدالاقصی است و آنها هرگز زیر بار این تصمیم نمی روند.

 

از سوی دیگر ، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته در سخنانی بر لزوم اعتصاب عمومی و تظاهرات سراسری فلسطینی‌ها در روز جمعه تاکید کرد.

 

پیش از این منابع عبری درباره برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی در روز جمعه و اعتراضات شدید فلسطینیها در این روز ابراز نگرانی کرده بودند.

 

مسجدالاقصی از روز جمعه گذشته پس از عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی از خاندان جبارین در ام الفحم، از سوی نظامیان صهیونیست مسدود شد و در روز یکشنبه با تدابیر امنیتی ویژه به طور محدود بازگشایی شد. این در حالی است که فلسطینیها تاکید دارند تنها با  برچیدن گیتها و رفع دوباره تدابیر امنیتی وارد مسجدالاقصی خواهند شد. فلسطینی‌ها طی روزهای اخیر نمازهای جماعت خود را در اطراف دروازه های مسجدالاقصی به ویژه باب الاسباط اقامه کردند.

 

انتهای پیام/م.ت/22/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.