سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
امروز برگزار می شود؛

روز خشم سراسری فلسطینیان برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی

در این فراخوان از اهالی قدس خواسته شده به تحصن در مقابل ورودی های مسجد الاقصی ادامه دهند، همچنین فلسطینی ها در دیگر مناطق کرانه باختری به راهپیمایی گسترده فراخوانده شده اند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا ) به نقل از پایگاه خبری عرب 48 گروه های مردمی مختلف فلسطینی روز چهارشنبه را به عنوان روز خشم فلسطین برای یاری قدس و مسجد الاقصی اعلام کردند.

در این فراخوان از اهالی قدس خواسته شده به تحصن در مقابل ورودی های مسجد الاقصی ادامه دهند، همچنین فلسطینی ها در دیگر مناطق کرانه باختری به راهپیمایی گسترده فراخوانده شده اند.

 

صبح امروز نیز از بلندگوهای مساجد قدس، مردم به تجمع و تحصن در مقابل ورودی های مسجد الاقصی دعوت شدند. این فراخوان در پاسخ به نصب گیت های بازرسی و اقدامات امنیتی است که اشغالگران از روز یکشنبه در منطقه قدیمی قدس و مسجدالاقصی به اجرا درآورده اند.

 

صدها نفر از اهالی قدس صبح امروز برای ادای نماز صبح به سوی مسجد الاقصی به خروش آمدند اما اشغالگران از ورود آنها به مسجد جلوگیری کردند. مسجد الاقصی هنوز به صورت کامل بسته است و موانعی در مسیر ورودی های آن و منطقه قدیمی قدس وجود دارد.

 

مردم فلسطین بامداد امروز نماز خود را در نزدیک ترین نقطه به مسجد اقامه کردند. برخی از آنها توانستند به ورودی های منطقه قدیمی قدس برسند و برخی دیگر در محله های نزدیک مسجدالاقصی و پشت درهای بسته این مکان مقدس خصوصاً محله وادی الجوز به اقامه نماز پرداختند.

 

گروه های فلسطینی همچنین امروز مردم را به تظاهرات در کرانه باختری دعوت کردند. در بیت لحم قرار است در ساعت 6:30 بعد از ظهر در منطقه باب الزقاق تظاهراتی برای کمک به مقاومت اهالی قدس برگزار شود.

 

جنبش جهاد اسلامی و حماس نیز مردم را به آمادگی و تجمع سراسری برای دفاع از مسجد الاقصی و تشدید انتفاضه قدس دعوت کردند. این دو گروه همچنین به برگزاری تظاهرات گسترده در همه نقاط فلسطین برای پاسخ به تجاوز صهیونیست ها و تجدید عهد برای یاری مسجد الاقصی و فدا کردن جان در راه آن دعوت نمودند.

 

در رام الله نیز جنبش فتح به مشارکت در راهپیمایی « خشم » بر ضد اقدامات صهونیستی در مسجد الاقصی در ساعت 12 ظهر در میدان یاسر عرفات دعوت کرد.

 

همچنین جنبش فتح در منطقه قلندیا نیز به تجمع گسترده و شرکت در تظاهرات در ساعت 6 عصر دعوت کرد.

 

شخصیت ها و فعالان و موسسات نابلس نیز از اهالی قدس و فعالان آن برای مبارزه دلیرانه آنها در مقابل همه سیاست های اشغاگرانه با هدف یهودی سازی قدس تشکر کردند.
 

وزارت آموزش و پرورش نیز از پیوستن فرهنگیان به روز خشم برای دفاع از قدس و ایستادگی در برابر اقدامات و حمله وحشیانه اشغالگران به قدس خبر داد.

 

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.