جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
وقتی پای منافع شخصی در میان است؛

افشاگری یعلون درباره اصرار نتانیاهو به خرید زیردریایی از آلمان

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنرانی روز گذشته خود نتانیاهو را مورد حمله قرار داد و وی را در پرونده خرید زیردریایی از آلمان و پرونده فساد موسوم به 3000 گناهکار دانست.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، «موشه یعلون» در این باره گفت: تا سال 2016 با وجود همه آن چیزهایی که در مورد  نتانیاهو و رفتارها و روش های مدیریتی و فساد  وی گفته می شد، مسئله خاصی مشاهده نکردم . نخستین بار در سال 2016 بود که با توجه به اصرار نتانیاهو بر خرید دو فروند زیر دریایی به جای دو فروند ناو جنگی به اقدامات وی شک کردم .
 

وی افزود: موضع من و رئیس ستاد ارتش در جریان مباحثی که درباره خرید زیر دریایی داشتیم این بود که تنها به خرید 5 زیردریایی نیاز داریم چرا که زیردریایی یکی از تجهیزات گران بهای جنگی است و قیمت هر کدام از آنها به 500 میلیون دلار می رسد. به همین جهت به 5 زیردریایی اصرار داشته و بر آن تاکید می کردم. اما در تابستان 2015 ناگهان نخست وزیر گفت به 9 زیردریایی نیاز داریم، من پرسیدم چرا 9 زیردریایی؟ اما نتانیاهو توضیحی در این باره ارائه نکرد.  در نهایت جدال هایی ناخوشایندی آغاز شد که منجر به مکلف نمودن رئیس شورای امنیت ملی جهت انجام تحقیقاتی گسترده گردید و در پایان این تحقیقات به نخست وزیر توصیه شد در حال حاضر به 5 فروند زیردریایی اکتفا شود که این همان نظر من بود.

 


تصویر آرشیوی از زیردریایی نوع دلفین آلمانی

 

وی در ادامه افزود: در فوریه 2016 مشخص شد که نتانیاهو برای سفر به آلمان  برای نشست با مستشاران آلمانی و امضای یادداشت تفاهمی برنامه ریزی می کند تا اسرائیل به 3 فروند زیردریایی و دو ناو جنگی به ارزش 2 میلیارد یورو مجهز شود. در این زمان من بسیار نارحت شدم زیرا این را نتانیاهو خواسته بود و واقعاَ نیاز ما به این خریدها چه بود؟ به چه دلیل به اینها نیاز داشتیم؟
 

یعلون با اشاره به روابط محرمانه نتانیاهو با «میکی گانور» تاجر اسرائیلی از طریق یک واسطه، افزود: بعدها متوجه شدم که نتانیاهو در پرونده زیردریایی ها از برخی منافع شخصی بهره می برده است.
 

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

نتانیاهو: حمله به رفح ضروری است

نتانیاهو: حمله به رفح ضروری است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله زمینی به شهر رفح غزه را که هزاران آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، برای تحقق اهداف جنگ غزه ضروری دانست.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.