شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
اسماعیل هنیه:

مسئله فلسطین در شرایط دشواری قرار دارد/ باید اختلافات پایان یابد

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: امروز مسئله فلسطین در وضعیتی سخت و دشوار قرار دارد و باید همه مشارکت کرده و تفرقه ها را پایان دهند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الیوم، هنیه در سخنرانی خود در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه فلسطین در غزه گفت: اقدامات حماس  مقدمه ای بر پایان اختلافات فلسطینی و بازگرداندن وحدت ملی است.

 

هنیه افزود: ما دائما با طرف های مختلف در حال کار بوده و آماده هر گونه اقدامی برای بازگشت وحدت ملی و پایان اختلافات هستیم.

 

وی همچنین اظهار کرد: مسئله فلسطین و مردم آن در وضعیت سخت و دشواری بوده و در این شرایط  اتحاد کرانه باختری و نوار غزه و وحدت میان آنها لازم است.
 

هنیه با تاکید بر اینکه جدایی نوار غزه از کرانه باختری غیر ممکن است، افزود:  ما به دنبال تحقق آشتی ملی، دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی هستیم و می خواهیم که نوار غزه و کرانه باختری یکپارچه باشند.
 

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد:  دفاع از مسئله فلسطین با همکاری و تلاش تمامی طرف های فلسطینی امکان پذیر خواهد بود. وی گفت که هدف ما این است شیوه روابط خود با تمامی طرف های منطقه ای را مشخص کنیم.
 

اسماعیل هنیه افزود:  فلسطین مساله سراسر امت اسلامی و عربی است و باید از تنش ها و درگیری های موجود در منطقه دور نگه داشته شود.
 

هنیه عنوان کرد :  مسئله فلسطین باید در سایه تنش های منطقه، در کانون اهتمام و توجه سراسر امت اسلامی و عربی باشد و هدف ما برقراری روابط خوب و نزدیک با تمامی طرف ها است.
 

وی در ادامه به دیدارهای اخیرش با نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه و محمد عمادی سفیر قطر در نوار غزه اشاره و تاکید کرد :  ما همیشه در حال بررسی راه های تحقق وحدت ملی فلسطین بوده ایم تا بتوانیم از مساله فلسطین، قدس و مقدسات فلسطین حمایت کنیم.
 

اسماعیل هنیه ضمن تبریک به تمامی دانشجویان فارغ التحصیل شده، تاکید کرد : این نسل آینده ساز فلسطین خواهد بود که دروازه های قدس و مسجد الاقصی را بازگشایی کرده و ما را به سرزمین مبارک فلسطین بازخواهد گرداند.
 

هنیه افزود :  ما در جبهه های متعددی با دشمن مبارزه می کنیم و جبهه علم و فرهنگ و تاریخ یکی از این جبهه ها است.

 

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

تظاهرات مجدد علیه نتانیاهو در تل آویو

تظاهرات مجدد علیه نتانیاهو در تل آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.