جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
در سالروز جنگ 51 روزه برای نخستین بار افشا شد؛

معلول شدن 481 نظامی صهیونیست در جنگ 2014 علیه غزه

در سالروز جنگ سال 2014 علیه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی که همواره سانسور شدیدی درباره شمار کشته شدگان و مجروحان خود انجام می کند به معلولیت 481 نظامی خود در نتیجه جنگ 51 روزه اعتراف کرد.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از معا نیوز،  30 درصد از این نظامیان که حدود 143 نفر می شوند به مجروحیت خود به واسطه صدمات جنگی اعتراف کرده اند.
 

 این اطلاعات بر اساس آمارهای رسمی که روزنامه هآرتس به آن دست یافته و همچنین اطلاعاتی دیگری که ازوزارت جنگ اسرائیل اعلام شده است.

 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین موسسه امنیتی اسرائیل تا کنون از انتشار اطلاعات دقیق درمورد تعداد نظامیانی که در حین و پس از جنگ 2014 غزه دچار صدمات شده اند امتناع وزریده است.

 

بر اساس اطلاعات وزارت جنگ، ارتش اسرائیل هم اکنون به 4650 نظامی مجروح جنگی که با هزینه این وزارتخانه درمان شده اند اعتراف نموده که 40 درصد از آنان در جنگ 2014 غزه با هزینه وزارت جنگ آموزش های دانشگاهی به عنوان جزئی از عملیات ساماندهی افراد دریافت کرده اند.

 

بر اساس اطلاعات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بیش از 50 درصد از معلولانی که در جنگ غزه مجروح شدند به عنوان معلولین سطح بالا دسته بندی می شوند که به 20 درصد می رسند، بسیاری از آنان نظامیان ذخیره هستند که برای مسائل حفاظتی در مرزهای غزه در طول جنگ به جای سربازان نظامی بکارگیری شده و آنها را اجباراَ وارد جنگ کرده بودند.

 

اطلاعات وزارت جنگ معلولیت ها  در جنگ غزه را بر اساس نوع خدمت نظامی دسته بندی کرده و بیانگر آن است که 203 نظامی در هنگام مجروحیت در حال انجام خدمت اجباری سربازی و 57 نظامی از در حال انجام خدمت دائمی و 221 نظامی دیگر نیز جزء نیروهای احتیاط بوده اند.

 

با وجود گذشت سه سال از جنگ هنوز وزارت جنگ اسرائیل در حال بررسی 150 درخواست از نظامیان احتیاط است که در جنگ شرکت کرده وبه گفته خودشان در جنگ معلول شده اند.

 

بر اساس اطلاعات منتشره بهداری ارتش اسرائیل نسبت نظامیان مجروح شده در جنگ غزه از 7 تا 20  درصد از مجموع نظامیان مشارکت کننده در جنگ بوده است در حالی که به عنوان مثال نسبت نظامیانی که در جنگ 1973 مجروح شده بودند 10 تا 20 درصد از تعداد مشارکت کنندگان بوده و این نسبت در تجاوز 1982 به لبنان نیز تکرار شد.

مجروحیت های درگیری ها در انتفاضه دوم نیز بین 7 تا 10 درصد از مجموع نظامیان و عوامل امنیتی رژیم صهیونیستی مشارکت کننده در عملیات مقابله با انتفاضه بوده است.

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

اهتزار پرچم فلسطین بر فراز قله دماوند

اهتزار پرچم فلسطین بر فراز قله دماوند

  به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به مناسبت پیروزی رزمندگان مقاومت فلسطینی بر ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ 51 روزه ، احمد طاهری عضو گروه کوهنوردی اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری ضمن صعود به قله ۵۶۱۰ کیلومتری دماوند، پرچم فلسطین را به اهتزار ...

|

برگی از تاریخ؛

هفتمین سالروز جنگ 51 روزه غزه؛ اثبات ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در تعیین سرنوشت جنگ
برگی از تاریخ؛

هفتمین سالروز جنگ 51 روزه غزه؛ اثبات ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در تعیین سرنوشت جنگ

مهمترین دستاورد مقاومت در غزه این بود که نشان داد ماشین جنگی رژیم صهیونیستی قریب 2 ماه نتوانست اهداف خود را در غزه تحت محاصره را محقق کند و در عین حال توان بازدارندگی خود را تثبیت کرد.

|

29 دی ماه روز غزه؛ روزِ خُردشدن استخوان رژیم صهیونیستی

روزهایی که دنیا برای یکسره کردن کار غزه آمده بود اما نتیجه به گونه ای دیگر رقم خورد
29 دی ماه روز غزه؛ روزِ خُردشدن استخوان رژیم صهیونیستی

روزهایی که دنیا برای یکسره کردن کار غزه آمده بود اما نتیجه به گونه ای دیگر رقم خورد

وزیر امور خارجه وقت رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد با توجه به موج اعتراضات افکار عمومی در جهان علیه صهیونیست ها در جنگ 2006، با حدود 170 کشور هماهنگ شد تا به مدت دو هفته افکار عمومی خود را کنترل کنند تا به زعم آنها کار غزه را یکسره کنند. اما بازهم شرایط آنگونه که آنها تصور می کردند ...

|

روزنامه صهیونیستی هاآرتض خبر داد:

ممنوع الخروج شدن صدها مقام اسرائیلی از ترس بازداشت توسط دادگاه لاهه
روزنامه صهیونیستی هاآرتض خبر داد:

ممنوع الخروج شدن صدها مقام اسرائیلی از ترس بازداشت توسط دادگاه لاهه

روزنامه صهیونیستی هاآرتض از تهیه لیستی از اسامی مسئولان رژیم صهیونیستی خبر داد که مقامات اسرائیلی نگران بازداشت آنان توسط دادگاه لاهه در صورت آغاز تحقیقات جنایات جنگی علیه اسرائیل هستند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.