جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

جزئیات روابط تل‌آویو با اعراب

یوسی میلمن


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از الجزیره، «یوسی میلمن» تحلیلگر نزدیک به موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی در تحلیل روابط با کشورهای عربی تاکید کرد: از سال 2007 تاکنون روسای موساد چندین بار با مقامات سعودی از جمله بندر بن سلطان دیدار کرده اند. «مائیر داگان» رئیس سابق موساد در سفر به عربستان با برخی مقامات عربستان دیدار کرد و امکان پرواز جنگنده‎های اسرائیلی بر فراز حریم هوایی اسرائیل در صورت آغاز جنگ علیه ایران  را مطرح کرد.

وی افزود: بازرگانان اسرائیلی سفرهایی به امارات دارند، تجارت امنیتی میان تل آویو و ابوظبی برقرار شده است، موساد نیز با بحرین همکاری دارد.

تحلیلگر اسرائیلی افزود: شرایط برای اجرایی شدن طرح «اسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل و اطلاعات اسرائیل که پیشنهاد ایجاد ارتباط میان اسرائیل و جهان عرب را از طریق خط آهن مستقیم اسرائیل به اردن و از آنجا به امارات و عربستان و دیگر کشورهای عربی داده بود، فراهم است.
 

وی تاکید کرد: برخی منابع عبری از انجام روند تبادل دو طرفه کالا میان اسرائیل و جهان عرب خبر می دهند. نفت عربستان نیز به اسرائیل صادر می شود. با وجود اینکه روابط تجاری با عربستان از طریق طرف سوم (تشکیلات خودگردان، اردن، قبرس و یا اقلیم کردستان عراق) در گذشته انجام می شد اما حالا توافقاتی مستقیما میان ریاض و تل آویو نیز انجام می شود.
 

میلمن در پایان تاکید کرد: تماس‌هایی برای ورود خطوط هوایی اسرائیل (العال) به حریم هوایی عربستان وجود دارد که در صورت نهایی شدن مدت سفر از اسرائیل به شرق دور کاهش خواهد یافت.

 


 

بازتاب همکاری‎ها در رسانه‎های عبری
 

از سوی دیگر،  رسانه های صهیونیستی از جنبه های جدیدی از همکاری تجاری ریاض تل آویو پرده برداشتند.

 

به گزارش قدسنا، روز به روز رسانه های صهیونیستی جنبه های جدیدی را از همکاری رژیم آل سعود با رژیم اشغالگر قدس اولین قبله گاه مسلمانان جهان منتشر می کنند.
 

رسانه های صهیونیستی امروز یک شنبه در گزارش های مختلفی از جوانب جدیدی از همکاری تجاری رژیم صهیونیستی با عربستان پرده برداشتند.
 

با نگاهی به گزارش های منتشر شده در رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی مشخص می شود این روابط از مدتها پیش وجود داشته وبعد از توسعه قابل توجه در گذشته در برهه فعلی بخش هایی از آن جنبه علنی پیدا می کنند به ویژه که برخی از آن جنبه ی امنیتی وحفاظتی داشته ودر کمک گرفتن شاهزاده های سعودی از شرکت های حفاظتی وامنیتی رژیم صهیونیستی  در کاخ هایشان نمود پیدا می کند.

 

در این حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارانوت در گزارشی در این رابطه خبر داد ، یک شرکت تولید کننده مواد آرایشی بسیاری از تولیدات خود را به کشورهای اسلامی ودر راس آنها عربستان صادر می کند.
 

در این گزارش تاکید شده است ، شرکت صهیونیستی SAPHIRA  هم اکنون تولیدات آرایشی وبهداشتی خود را به بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عربستان صادر کرده وریاض این تولیدات را از طریق نمایندگی این شرکت در ایالات متحده وارد می کند.

 

پایگاه اطلاع رسانی "ان آر جی" هم خبر داد بسیاری از شرکت های صهیونیستی هم اکنون در کشورهای شورای همکاری وبه ویژه در عربستان سعودی فعالیت کرده واز پوشش شرکت های اروپایی وآمریکایی برای فعالیت خود که اکثرا پزشکی وبازرگانی می باشد استفاده می کنند.
 

به نوشته این پایگاه عبری زبان ، مسئولین  کشورهای شورای همکاری  از این فعالیت ها اطلاع داشته اما تمامی تلاش خود را برای مخفی نگه داشتن آن به کار می برند به نحوی که حتی در تراز تجاریهم به آن اشاره نشده واین راز نگهداری را به عنوان منافعی برای هر دو طرف تلقی می کنند.
 

این در حالی است که روزنامه  انگلیسی تایمز نیز چندی پیش در گزاشی خبر داد ریاض وتل آویو مذاکرات دیپلماتیکی را برای برقراری رسمی روابط تجاری وحتی اجازه یافتن شرکت هواپیمای رژیم صهیونیستی (العال) در فرود در فرودگاه عربستان انجام می دهند.

انتهای پیام/ع.ح/22




مطالب مرتبط

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، در گزارشی تأکید کرد: «پس از 5 ماه تجزیه و تحلیل قتل‌عام ‌های «اسرائیل» در غزه، گزارش‌ها نشان می‌دهد «اسرائیل» در حال نسل‌کشی در غزه است.»

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.