جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

کدام تیپ ارتش رژیم صهیونیستی مسئول جنگ جدید علیه غزه شده است؟

«ناحل» اولین تیپی بود که در جریان جنگ 2014 به نواز غزه وارد شد و تونل هایی را در خانیونس و بیت لاهیا اشغال کرد، آنها طی روزهای اخیر آموزشهای نظامی سنگینی را با شبیه سازی جنگ علیه غزه آغاز کرده اند.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری عکا، به قلم یوآف سیتون تحلیلگر یدیعوت آحرونوت در گزارشی اعلام کرد: تیپ ناحل عوز که اولین تیپ وارد شده به نوار غزه در جریان جنگ 2014 بود رزمایش گسترده ای را با مشارکت هزاران نظامی  اجرا کرده است.
 

بنابراین گزارش، این رزمایش های  نظامی سنگین در مناطق  اطراف  غزه براساس سناریویی مشابه وقایع 2014 انجام شده و هر نظامی طی  آن آموزش های مختلفی به ویژه در زمینه مبارزه با تونل ها را گذرانده است.

 

هزاران نظامی از تیپ ناحل از گردان های 50، 931g، 932g، و گردان پیشاهنگ  هفته گذشته در دوره نظامی  متمرکزی شرکت کردند. این رزمایش عصر پنجشنبه در بلندی های جولان پایان یافت. گفته می شود در این رزمایش در کلاه هر نظامی دوربینی متصل به هواپیماهای بدون سرنشین وجود داشته است.

 

رزمایش هایی که روز یکشنبه آغاز شد حاکی از سناریوهای حمله زمینی به داخل غزه و مشابه وقایع جنگ 2014 بود. ناحل اولین تیپی بود که در جریان جنگ 2014 به نواز غزه وارد شد و تونل هایی را در خانیونس و بیت لاهیا اشغال کرد.

 

در جریان این رزمایش که آیزنکوت نیز ناظر آن بود سربازان نسبت به برخی از سناریوها مانند مانور و اشغال و خصوصا اشغال مناطق مسکونی و تحرک در ساختمان های آن آموزش دیدند و این آموزش‌ها در اطراف شهرک حریش در شمال متمرکز بوده است.

 

نظامیان همچنین برای جنگ در مناطق مسکونی و مملو از ساختمان های چند طبقه مانند مناطق شمالی غزه آموزش دیدند. همچنین برای انجام عملیات در مناطق باز و پردرخت آموزشهایی ارائه شد. در این آموزش ها تانک های تیپ 401 و نیروهای یگان مهندسی میدانی و هواپیماهای بدون سرنسشین نیز مشارکت داشتند.

 

جهت آموزش پیشروی به سمت دشمن فرضی، سربازان 11 کیلومتر همراه با تجهیزات نظامی و لجستیکی حرکت کردند و این تمرین در سطح تیپ ها در هفته های آینده نیز ادامه می یابد. جانشین فرمانده گردان پیشرو سرهنگ آرون به روزنامه یدیعوت آحرونوت گفت: سربازان در سطحی عالی در آمادگی دائمی برای جنگ در جبهه جنوبی به سر می برند و باید آموزش آنها بیشتر شود.

 

بر اساس اظهارات سرهنگ آرون نظامیان اسرائیلی  از آموزش های جنگ تونل ها بهره می برند و برای کشف تونل ها و بمب گذاری و بازگشایی و ورود به آن به کمک ربات ها و تکنولوژی های خاص آموزش می بینند.

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به عدم دسترسی ساکنان غزه به آب سالم

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به عدم دسترسی ساکنان غزه به آب سالم

به دلیل کمبود آب، خطر بیماری‌های مسری در کمین ساکنان نوار غزه است و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه نگرانی خود را نسبت به دسترسی نداشتن به آب سالم و پاکیزه در این باریکه اعلام کرد.

|

یکصد و نودمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

بمباران شمال و غرب غزه/فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه
یکصد و نودمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

بمباران شمال و غرب غزه/فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه

یکصد و نودمین روز عملیات طوفان الاقصی در حالی آغاز شد که منابع خبری از فعال شدن آزیر خطر در سرزمین های اشغالی و موشک باران مناطقی از سرزمین اشغالی توسط مقاومت فلسطین خبر دادند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.