جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
تحلیلگر نظامی روس:

اسرائیل و نوار غزه به سمت جنگی جدید می‎روند

آندره آنتیکوف: مسائل موجود و جاری بیانگر آغاز یک درگیری جدید است و این در شرایطی است که آموزش های گسترده تل آویو برای اشغال غزه اخیرا به پایان رسیده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم آندره آنتیکوف تحلیلگر نظامی و سیاسی برجسته روسی در مقاله ای در روزنامه ایزوستیا از غزه  به شرایط وخیم  غزه که ممکن است به جنگی قریب الوقوع میان گروههای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی منجر شود اشاره کرد.
 

 این تحلیلگر که اطلاعات وسیعی دارد و با سازمان اطلاعات روسیه در ارتباط است معتقد است: مسائل موجود و جاری بیانگر آغاز یک درگیری جدید است و این در شرایطی است که آموزش های گسترده تل آویو برای اشغال غزه اخیرا به پایان رسیده است.

 

وی افزود:افزایش تنش ها در نوار غزه طی روزهای گذشته آغاز یک درگیری جدید را هشدار می دهد خصوصا پس از اینکه شاهد حملات موشکی رژیم صهیونیستی و حماس به یکدیگر و ایجاد محدودیت های جدید علیه غزه بوده ایم.

 

همچنین دفتر سیاسی حماس تصریح کرده که تل آویو به واسطه بهبود رابطه مصر و حماس در پی افزایش تنش است. اما کنست مسئولیت وخامت وضعیت را متوجه حماس می داند که از تفکر نابودی اسرائیل صرف نظر نمی کند.

 

بر اساس اظهارات اسامه حمدان مسئول روابط خارجی حماس، «افزایش تنش در نوار غزه منجر به درگیری مسلحانه می شود و دلیل این افزایش تنش به بهبود روابط میان مصر و حماس باز می گردد. به همین دلیل به دنبال ایجاد وضعیتی غیر قابل تحمل برای شهروندان غزه هستند».
 

 

هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به پرتاب موشک از سوی نوار غزه به اسرائیل به آنجا حمله کردند. این در حالی است که حماس هر گونه شلیک موشک را تکذیب کرد. علاوه بر این برخی رسانه های عربی اظهار کردند که یگان های نظامی این رژیم تا عمق 150 متری نوار غزه تجاوز کرده اند.

 

«کسینیا سفیتلوفا» عضو کنست در این باره می گوید: این موشک ها را گروه های جهادی پرتاب کرده اند و بر اساس اطلاعات بدست آمده از سوی حماس نبوده است اما با توجه به اینکه جنبش مقاومت اسلامی بر نوار غزه تسلط دارد، اسرائیل مسئولیت این اوضاع را متوجه آنان می داند.


وی با اشاره به اینکه تل آویو با چالشهای متعددی در غزه از جمله مسلح بودن حماس روبرو است، افزود: معتقدیم خروج از این وضعیت تخلیه نوار غزه از سلاح را می طلبد و همچنین آنها باید مبارزه مسلحانه و طرح های نابودی اسرائیل را کنار بگذارند.

 

وی افزود: اسرائیل بهبود روابط میان مصر و حماس را رصد می نماید وی ما می دانیم مصر در گذشته حماس را به پشتیبانی تروریست ها در سینا متهم می کرد.

 

بنابراین گزارش، فلسطینی ها اخیرا منطقه حائل امنیتی را در مرزهای غزه با مصر ایجاد کردند تا از انتقال عناصر مسلح و انتقال مهمات در هر دو سو جلوگیری کند. مصر نیز به فراهم سازی سوخت برای راه اندازی ایستگاه تولید برق نوار غزه را آغاز نمود که از چند ماه به دلیل عدم پشتیبانی تشکیلات خودگردان متوقف شده بود و مناطق تحت سیطره حماس را از سوخت محروم کرده بود و رژیم صهیونیستی نیز تنها 4 ساعت برق برای آنان تأمین می کرد.

 

بر اساس اظهارت مسئولین فلسطینی رژیم صهیونیستی اقداماتی جهت منع مسلمانان از ادای نماز در مسجد الاقصی انجام می دهد. در ایام عید فطر تعداد نمازگزاران در مسجد کمتر از حد معمول بود و در 29 ژوئن مسجد را بستند.

 

از جهت دیگر رژیم صهیونیستی حماس را متهم می کند به اینکه شهروندان این رژیم را که در چند سال قبل از مرزهای نوار غزه گذشته بودند را مخفی کرده است و جنازه سربازان کشته شده را تحویل نمی دهد و این بر اساس اظهارات سفیتلوفیا است که می گوید: ما از آن زمان تا کنون از وضعیت آنها هیچ اطلاعی نداریم. بر این اساس رژیم صهیونیستی نیز اسرای حماس را از بازدید با خانواده های خود منع کرده است.

 




مطالب مرتبط

گردان طولکرم در بیانیه ای اعلام کرد؛

گرفتار شدن یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی در کمین محکم مقاومت/ هلاکت یک افسر و سه نظامی صهیونیست
گردان طولکرم در بیانیه ای اعلام کرد؛

گرفتار شدن یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی در کمین محکم مقاومت/ هلاکت یک افسر و سه نظامی صهیونیست

گردان طولکرم وابسته به سرایاالقدس در بیانیه ای از ضربه بزرگ به ارتش رژیم صهیونیستی و هلاکت سه نظامی و یک افسر ارشد این رژیم خبر داد.

|

کمیسرآنروا:

جنگ غزه، جنگی علیه کودکان است
کمیسرآنروا:

جنگ غزه، جنگی علیه کودکان است

کمیسر کل آنروا به عنوان نهاد امداد رسانی سازمان ملل در امور فلسطین طی سخنانی با انتقاد از ادامه جنگ غزه تاکید کرد که این جنگ، جنگی علیه کودکان است، جنگی است علیه کودکی و آینده آنها و این جنگ هیچ نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.