جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
با حکم دادگاه اداری انگلیس؛

جنبش تحریم دولت انگلیس را شکست داد/ ضربه جدید به اسرائیل در عرصه بین المللی

دادگاه اداری انگلیس بخشنامه‌های ارائه شده از سوی دولت این کشور به شوراهای محلی در زمینه محدود نمودن جنبش تحریم اسرائیل (BDS) را غیرقانونی اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، دادگاه اداری انگلیس  تاکید کرد: این دادگاه همچنین تلاش دولت انگلیس برای ادامه سرمایه گذاری‎ها در شرکت‌های اسرائیلی که از سوی جنبش تحریم برمبنای اصول اخلاقی منع شده است، را غیر قانونی دانست.

این دادگاه اعلام کرد: فعالیت ها بر اساس گرایشات سیاسی و انسانی  حق تضمین شده در قانون بوده و شهروندان انگلیسی می توانند از سرمایه گذاری دارایی ‌های نظام بازنشستگی خود در پروژه های اسرائیلی یا شرکت های بین المللی مرتبط با جنایات اسرائیلی صرفنظر کنند.

 

شوراهای محلی انگلیس در سپتامبر سال گذشته لیست قوانین محدود کننده آزادی موسسات مرتبط با نقض قوانین بین المللی از سوی اسرائیل و همچنین گروههایی که بازنشستگان را مجبور به سرمایه گذاری در این گونه شرکت ها می کنند را صادر کرد.
 

بخشنامه‌های دولت انگلیس، شوراهای محلی را به عدم پشتیبانی از سیاست هایی که در تعارض با سیاست خارجی و دفاعی انگلیس است ملزم کرده بود، به این بهانه که سیاستهایی این چنینی که به تحریم و بلوکه کردن سرمایه گذاری علیه شرکتهای خارجی و صنایع دفاعی انگلیس منجر می شود برای لندن مناسب نیست.

 

پس از آنکه دادگاه ایجاد قید و بند برای سرمایه گذاری بازنشستگان را غیر قانونی به شمار آورد،  دولت انگلیس ضربه جدیدی را متحمل شد و  این مسئله به عنوان موفقیت دیگری در کارنامه جنبش تحریم ثبت شد.

 

تلاش های مخالفت کننده با این تغییرات به مدت یکسال آغاز شد و این جریان را سازمان التضامن فلسطین با کمک برخی از چارچوب های قانونی انگلستان و فعالان جنبش تحریم مانند (War on Want) و جریان مبارز با تجارت سلاح و دیگر جریانات رهبری کرد.
 

رئیس جریان التضامن در انگلستان گفت: این پیروزی برای فلسطین و دموکراسی منطقه ای و حکومت قانون به طور مساوی است. زیرا برای هر کسی حق اعتراض بر علیه نقض قوانین مستمر حقوق بشری از سوی اسرائیل  را محقق می سازد. این قانون تاییدی بر حق مجالس محلی و صندوق های بازنشستگی در استفاده اخلاقی بدون دخالت سیاسی حکومت پس از این می باشد.
 

دادگاه اداری با اشاره به تلاش های حکومت محافظه کار به رهبری ترزا می در استفاده از قانون بازنشستگی  برای حمایت از سیاست های خارجی و دفاعی علاوه بر تجارت سلاح انگلستان که به شکل گسترده ای به واردات اسرائیلی تکیه دارد را تلاش های نا مناسب حکومت انگلستان در مورد قانون حقوق های بازنشستگی توصیف کرد.
 

از این جهت کمیته ملی فلسطین از تحریم اسرائیل استقبال کرد و این بزرگترین پیمان در جامعه مدنی فلسطین است که جنبش تحریم را رهبری می کند جمال جمعه عضو دبیرخانه این کمیته این پیروزی را مهم دانسته و می گوید: تلاش همه جریانات و شرکت ها و فعالینی که در تحقق این موفقیت به نفع پشتیبانی از جنبش تحریم را ارج می نهیم این ضربه ای جدید در جنگ با اسرائیل است چنانچه حکم قضایی که بسیاری از آرزوهای ما را محقق ساخت و ایستادگی و مبارزه ما بر ضد نظام استعمار شهرک نشینی اسرائیل را تقویت کرد.
 

در همین راستا جیمی بوتر یکی از اعضای گروه قانونی psc و نماینده این گروه در دادگاه می گوید: این پیروزی تذکری برای حکومت انگلستان است تا نتواند در آزادی رای و حق برای تحمیل سیاست های خود دخالت کند.

 

لازم به ذکر است 98 درصد اعضای صندوق های بازنشستگی بیش از 23000 شهروند انگلستانی را شامل می شود که در نظر سنجی سال گذشته گرایشات حکومت را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و این در حالی است که موسسه yougov نظر سنجی دیگری را در مورد مباحث جنبش تحریم اسرائیل و بهره برداری از آن و مجازات برای آن را منتشر کرد که از نظر 43 درصد از مردم انگلستان ان را منطقی قلمداد کرده اند. 

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

سید عبدالملک الحوثی رهبرانصارالله یمن:

479 عملیات موشکی و پهپادی یمن علیه دشمن/ طرح‌هایی برای وارد کردن ضربات تاثیرگذارتر در آینده در دست داریم/ آمریکا و انگلیس به شکست خود در برابر یمنی‌ها اعتراف کرده اند
سید عبدالملک الحوثی رهبرانصارالله یمن:

479 عملیات موشکی و پهپادی یمن علیه دشمن/ طرح‌هایی برای وارد کردن ضربات تاثیرگذارتر در آینده در دست داریم/ آمریکا و انگلیس به شکست خود در برابر یمنی‌ها اعتراف کرده اند

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه یمن همچنان به توسعه عملیات بیشتر و بیشتر در سطح نظامی ادامه خواهد داد، ، بر اعتراف آمریکا و متحدانش به شکست در برابر عملیات یمن تاکید کرد.

|

فرار رو به جلو وزیر خارجه بریتانیا از مسئولیت حمله به یمن

فرار رو به جلو وزیر خارجه بریتانیا از مسئولیت حمله به یمن

وزیر خارجه انگلیس پس از حمله اخیر این کشور به یمن به جای قبول مسئولیت تجاوز هوایی به خاک یمن و بمباران مناطقی از آن کشور انگشت اتهام به سوی ایران دراز کرد و گفت: ما اقدامات گروه‌های نیابتی ایران را بر نمی‌تابیم و معتقدیم باید برای ایران پیام روشنی ارسال شود مبنی بر اینکه ...

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.