پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
نتانیاهو:

تخلیه‌ شهرک‌های اطراف غزه در صورت وقوع جنگ بسیار پیچیده و دشوار است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: وضعیت در غزه در حال انفجار و بحرانی است اما تهدیدی را برای دولت اسرائیل به وجود نمی آورد.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، نتانیاهو در جریان جلسه سری که عصر روز دوشنبه با حضور کمیته نظارتی کل اسرائیل برای بررسی نقش کابینه در جنگ اخیر تشکیل شده بود مدعی شد: عملکرد کابینه در شرایط کنونی در مقایسه با زمان جنگ بهبود یافته است.

 

در موضوع  طرح تخلیه کیبوتس‌ها و شهرک های نزدیک به نوار غزه در صورت وقوع جنگ احتمالی آینده، نتانیاهو تاکید کرد : طرحی برای تخلیه کیبوتس‌ها و اقامت ساکنان آن در اماکنی دورتر وجود دارد اما باید گفت که مشکل اصلی در مورد تخلیه شهرک سدیروت است که حدود 20 هزار جمعیت دارد، و این اقدام بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

اعضای کمیته خارجی و امنیتی کنست در این نشست از نتانیاهو و ارتش اسرائیل خواستند که یک راهبرد واضح و مشخص در راستای تخلیه شهرک های اطراف غزه در جنگ آتی فراهم نمایند.


شهرک های نزدیک نوار غزه  و ساکنان اراضی اشغالی در جریان جنگ51 روزه که با تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شد،  مورد اصابت موشک های زیادی از سوی گروه های مقاومت قرار گرفتند که کابینه نتانیاهو را به انتقال تعداد زیادی از ساکنان آنها به مناطق امن تر یا جای دادن آنها در پناهگاه ها مجبور کرد.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نشست دوحه درباره غزه بی‌نتیجه ماند

مخالفت حماس با قلدری رژیم صهیونیستی در مذاکرات
نشست دوحه درباره غزه بی‌نتیجه ماند

مخالفت حماس با قلدری رژیم صهیونیستی در مذاکرات

یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین ضمن بی‌نتیجه خواندن نشست دوحه درباره نوار غزه گفت که جنبش حماس با شروط تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی برای بازگشت آوارگان به نوار غزه مخالفت کرده است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.