پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
گزارش خبری قدسنا/

جزئیات نشست سه روزه در جزیره رودس یونان/ لیبی روند عادی سازی روابط با اسرائیل را کلید زد

در کنفرانسی که از روز جمعه به مدت سه روز در جزیره رودس یونان آغاز شده نمایندگان دولت لیبی با برخی مقامات رژیم صهیونیستی و یهودیان لیبی تباری که در سال 1967 به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند، دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پایگاه خبری المیادین در گزارشی با عنوان «آیا لیبی روابط با اسرائیل را آغاز کرده است؟!»، نوشت:  هدف از ملاقات مقامات دولتی لیبی با برخی مسئولان اسرائیلی در جزیره رودس، بررسی امکان برقراری روابط میان لیبی و اسرائیل عنوان شده است.
 

رسانه‎‌های عبری اعلام کردند که نشست رودس یونان با هدف «آشتی و آغاز گفتگوها» میان دولت فعلی لیبی و یهودیانی که لیبی را در سال 1967 ترک کرده‎اند، بوده است.
 

المیادین در این باره گزارش داد: نکته مهمی که در این نشست دیده شد حضور نمایندگان رسمی از لیبی و اسرائیل بود که تصاویر آنها نیز در رسانه‎های عبری منتشر شد. در برخی از این تصاویر «ایوب قرا» وزیر اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی در کنار «عمر القویری» وزیر اطلاع رسانی سابق لیبی دیده می‌شود.
 

«ریفائیل لوزون» رئیس اتحادیه یهودیان لیبی تبار در آستانه برگزاری این نشست تاکید کرد: هیئت دولتی لیبی از شخصیت‎های بلندپایه‌ از جمله «معید الکیکیه» نامزد نخست وزیری لیبی و سفیر این کشور در بحرین، «فوزی عبدالله العلی» نامزد وزارت کشور لیبی و «احمد رحال» نویسنده و تحلیلگر لیبیایی تشکیل شده است.
 

مقام اسرائیلی افزود: این کنفرانس با هدف برقراری روابط میان لیبی و اسرائیل برگزار شده و ما در گفتگوهایی که با شخصیت‌هایی لیبیایی داشتیم متوجه شدیم که همه گروهها در این کشور با وجود شرایط نامساعد سیاسی حاکم، خواهان برقراری روابط با اسرائیل هستند.
 

به گزارش المیادین کنفرانس مشترک مقامات لیبی و اسرائیلی در جزیره رودس یونان سه روزه خواهد بود و به مناسبت پنجاهمین سالگرد خروج یهودیان از لیبی برای سکونت در فلسطین اشغالی برگزار شده است.
 

از سوی دیگر، پایگاه قدس الاخباریه در گزارشی در این باره نوشت: از روز جمعه یک کنفرانس در راستای عادی سازی روابط میان لیبی و اسرائیل در جزیره رودس یونان آغاز شده است.

به گزارش این پایگاه فلسطین دولت لیبی به ریاست «خلیفه حفتر» روند عادی سازی روابط با اسرائیل را با برگزاری این کنفرانس تحت عنوان «آشتی و گفتگو میان یهودیان لیبی و اعراب» کلید زده است.
 

در این نشست علاوه بر ایوب قرا ، «جیلا جملیئیل» از دیگر وزرای کابینه نتانیاهو نیز مشارکت داشته است.
 

به گزارش قدس الاخباریه، نشست جزیره رودس پس از آن برگزار می شود که ایوب قرا وزیر اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی از عزم ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری چند نشست در راستای عادی سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی خبر داده بود.
 

بنابراین گزارش، نشست رودس پس از آن برگزار شد که در پی تحولات اخیر منطقه روند جدی عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل آغاز شده است.
 

انتهای پیام/م.ت/22/




مطالب مرتبط

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، در گزارشی تأکید کرد: «پس از 5 ماه تجزیه و تحلیل قتل‌عام ‌های «اسرائیل» در غزه، گزارش‌ها نشان می‌دهد «اسرائیل» در حال نسل‌کشی در غزه است.»

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.