پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه نزدیک به نتانیاهو مدعی شد:

رد درخواست اقامت هنیه از سوی کشورهای عربی/ مصر مانع خروج رئیس دفتر سیاسی حماس از غزه

اسرائیل هایوم از رسانه‎های نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی: همه دولت‎های عربی پذیرش اقامت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را در کشور خود رد کرده‎اند. مصر ضمن رد درخواست هنیه به وی اجازه خروج از طریق گذرگاه رفح را نمی‌دهد.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الیوم، روزنامه اسرائیل هایوم از محافل رسانه‎ای نزدیک به نتانیاهو در خبری نوشت: همه کشورهای عربی از پذیرش اقامت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جدید حماس در کشورهای خود را رد کرده اند و وی هم اکنون مجبور به ماندن در غزه شده است.
 

این روزنامه در ادامه مدعی شد: کشورهای عربی با پذیرش دیگر اعضای دفتر سیاسی حماس نیز مخالفت کرده و به طور ویژه درباره شخص اسماعیل هنیه حساسیت زیادی دارند.

 

بنابراین گزارش، جنبش حماس بلافاصله پس از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید خود اقدامات لازم برای اقامت وی در پایتخت قطر را آغاز کرد اما با تنش ایجاد شده در روابط دوحه با کشورهای عربی، تنها دو روز پیش از سفر هنیه به قطر مقامات دوحه به رهبران حماس اطلاع دادند که این باید این کشور را ترک کنند.
 

اسرائیل هایوم در ادامه با اشاره به نگرانی حماس از ترور هنیه در صورت باقی ماندن وی  درغزه، نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ضمن رد پیشنهاد اقامت هنیه در قاهره از خروج وی از غزه از طریق گذرگاه رفح تاکنون جلوگیری کرده است.
 

انتهای پیام/م.ت/22/




مطالب مرتبط

وزیر خارجه مصر: 

هیچ عملیات نظامی نباید در رفح انجام شود/ قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود هستیم
وزیر خارجه مصر:

هیچ عملیات نظامی نباید در رفح انجام شود/ قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود هستیم

وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش تاکید کرد که ما در مورد تحولات جاری در غزه گفتگو کردیم و محور گفتگوها اوضاع جاری در غزه، آتش‌بس، افزایش میزان کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا بود.

|

قطر:

 اقدامات رژیم اسرائیل در غزه جنایت علیه میراث بشر است
قطر:

اقدامات رژیم اسرائیل در غزه جنایت علیه میراث بشر است

قطر با محکوم کردن حمله رژیم اسرائیل به غیرنظامیان، موسسات آموزشی و اماکن فرهنگی و ترور خبرنگاران و خانواده های آنها در نوار غزه تاکید کرد که بر اساس توافق نامه ها و کنوانسیون های بین المللی، این اقدامات جنایت علیه میراث بشر است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.