جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

یورش سعودی ها به العوامیه در روز قدس

 

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) تجاوز نظامیان آل سعود به شهر «العوامیه» و روستای تاریخی «المسورة» بیش از چهل روز است که ادامه دارد و این نیروها با تیراندازی در مناطق مختلف العوامیه، آتش زدن منازل، مساجد و مدارس و تخریب آنها، همچنان مردم این شهر را در انزوا نگه داشته‌اند و مانع امدادرسانی به آنها می‌شوند.

 

در تازه‌ترین جنایات آل سعود در این شهر در سایه سکوت و عدم اقدام عملی مجامع بین‌المللی، روز گذشته (جمعه)، که مصادف بود با روز جهانی قدس، نظامیان سعودی با خودروهای زرهی به روستای المسوره حمله کردند.

 

بنا به اعلام شبکه «نبأ»، نظامیان سعودی در واکنش به راهپیمایی سمبلیک جوانان عربستانی در محله «الدیرة» در العوامیه به مناسبت روز قدس، با ده‌ها خودروی زرهی به روستای المسوره حمله کردند.

 

با وجود محاصره ساکنان العوامیه طی 45 روز گذشته و تشدید حملات نظامیان سعودی، جوانان این شهر در داخل محله‌هایی که در آنها محاصره شده‌اند، با برافراشتن پرچمهای فلسطین، تاکید کردند که قضیه قدس، قضیه اصلی آنهاست. این جوانان با سردادن شعار علیه ظلم و طاغوت، خواستار اتحاد مسلمانان برای یاری رساندن به مستضعفان در سراسر جهان شدند.

 

نیروهای امنیتی عربستان سعودی تاکنون طی چند نوبت به روستای باستانی المسورة حمله کرده‌اند و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند اما این بار بسیار طولانی شده است.

 

گفته می‎شود مقامات عربستان سعودی به بهانه توسعه منطقه درصدد هستند تا خانه‎های روستای المسوره را تخریب کنند. اما نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی هستند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود زیرا آن را الهام‌بخش مردم معترض می‌دانند.

 

حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان الشرقیه ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان به شمار می‌آید.

 

معترضان عربستانی از فوریه 2011 با برگزاری اعتراضات خیابانی در استان الشرقیه عربستان، به‌ویژه در منطقه قطیف و شهر عوامیه، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری اجتماع و همچنین پایان تبعیض گسترده هستند.

 

انتهای پیام/


| شناسه مطلب: 301304







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.