qodsna.ir qodsna.ir
روز جهانی قدس/13

اقدامات لازم برای گنجاندن روز قدس در تقویم جهانی

در خارج از جهان اسلام بعد انسانی مسئله فلسطین مهمترین بعدی است که می تواند جوامع دیگر را به صحنه بیاورد و باید روی آن کار ویژه های جدی انجام شود.

 

گروه تحلیل و تفسیر خبرگزاری قدس (قدسنا):  امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس تاکید بر جهانی بودن این روز داشته اند.در بخش سیزدهم پرونده روز جهانی قدس در نظر داریم  اقدامات لازم برای گنجاندن روز قدس در تقویم جهان را بررسی کنیم.
 

بحران فلسطین هم بعد اسلامی دارد و هم بعد انسانی. قطعا در جهان اسلام امکان ایجاد یک بسیج سیاسی برای آزاد سازی کشور فلسطین و شهر بیت المقدس و حرم شریف قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست اسلام وجود دارد اما در خارج از جهان اسلام بعد انسانی مهمترین بعدی است که می تواند جوامع دیگر را به صحنه بیاورد.
 

 به عبارت دیگر جامعه فلسطینی در حال حاضر حدود 13 میلیون نفر هستند که نیمی از آن در خارج از سرزمین فلسطین و در شرایط آوارگی قرار دارد و نیم دیگر آن یا تحت اشغال است و یا تحت شرایط تبعیض نژادی قرار دارد.
 

این شرایط غیر انسانی برای هیچ کس قابل قبول نیست. آزاد سازی فلسطین و تغییر این شرایط می تواند در جوامع غیر اسلامی پایگاه پیدا کند. به هر حال تعیین حق سرنوشت یک حق انحصاری ملت ها است؛ چرا باید جامعه فلسطین از آن محروم شود؟
 

انتهای پیام/22/