چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با قدسنا:

امروز حتی طرف‌های عربی هم علیه قدس توطئه چینی می‌کنند

«داود شهاب»: روز جهانی قدس امسال در شرایطی فرا می رسد که این شهر در بدترین شرایط خویش قرار داشته وحتی کشورهای عربی نیز علیه آن به توطئه چینی می پردازند.


خبرگزاری قدس (قدسنا): «داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاداسلامی فلسطین در گفتگو اختصاصی با خبرنگار قدسنا تاکید کرد:  روز جهانی قدس امسال در شرایطی فرا می رسد که این شهر در بدترین شرایط خویش قرار داشته وحتی کشورهای عربی نیز علیه آن به توطئه چینی می پردازند.

 

داود شهاب  تاکید کرد : امسال همچنین روز قدس با پنجاهمین سالگرد اشغال مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی   هم زمان شده است.  پنجاه سال است که تروریسم صهیونیستی در تمامی ابعاد این شهر مقدس را مورد هدف قرار می دهد، از اهالی  وساکنان آن گرفته تا مساجد، کلیساها ، قبرستان ها ، خانه های مردم معمولی ، نمادهای تاریخی شهر وحتی درختان وسنگ هایش هم از هجمه صهیونیستها در امان نمانده اند  وهمگی در معرض حملات مستمر ، گسترده ووحشیانه طرحهای صهیونیستی برای تغییر بافت آن از طریق انتقال مهاجران وگسترش افراطی گری صهیونیستی قرار دارند.

 

به گفته سخنگوی جهاد اسلامی ، بدتر از آن اینکه امروز ما شاهد همراهی طرف های عربی در توطئه چینی علیه قدس هستیم، وی در این رابطه افزود : وقتی شماری که خود را فرهیخته می نامند مسئله جایگاه قدس را در میان امت اسلامی زیر سوال برده وحتی از روایت جعلی صهیونیستها جانبداری می کنند به تردید دشوارهای های مبارزه ما برای تبیین مظلومیت اولین قبله گاه مسلمانان جهان را برای افکار عمومی امت آن هم در سایه پارامترهای جدیدی که به این مسئله افزوده شده است درک خواهید کرد.

 

شهاب که از غزه با خبرنگار قدسنا سخن می گفت افزود : این توطئه مکملی برای توطئه فراگیر تر متلاشی کردن امت اسلامی ، چند تکه کردن آن وضربه زدن به وحدت آن است که از طریق بحران  وتنش آفرینی های طایفه ای ومذهبی در  منطقه در حال انجام می باشد. یکی از نمادهای پررنگ این توطئه بزرگ دشمن تراشی در داخل جسم امت اسلامی ونشان دادن آن به عنوان دشمن اصلی  است تا به تدریج رژیم صهیونیستی به عنوان یک همسایه وحتی هم پیمان مورد پذیرش قرار بگیرد. در اینجاست که روز جهانی قدس به عنوان مناسبتی که ظلم وعدل وحق وباطل را از یکدیگر متمایز وهر یک رامشخص می کند معنی ومفهوم پیدا می کند. برگزاری  روز جهانی قدس پاسخ دندان شکنی به هر طرف وفردی است که به دنبال چشم پوشی از این مکان مقدس است تا به جهانیان ثابت کند که قدس در عقیده ، فکر ووجدان هر مؤمنی جایگاهی غیر قابل تغییر دارد.

 

سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه تاکیدکرد: روز جهانی قدس واکنش امت اسلامی به قدرت های استکباری و خودکامگان است که به دنبال تحمیل سلطه خویش بر امت ومجبور کردن  ملت های این امت جهت وابستگی به آن محسوب می شود. از این رو  تمامی آزادگان جهان دعوت می کنم تا  این روز مبارک را به بهترین شکل ممکن گرامی بدارند ، روزی  که به یک مناسبت برای اندیشه جدی در مورد نحوه باز پس گیری قدس وحمایت از مقاومت که برای دفاع از این مکان مقدس فعالیت می کنند محسوب می شود. به نظر من یکی از اهداف امام خمینی رحمت الله علیه در انتخاب آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس همین امر بوده باشد. جمهوری اسلامی ایران هم این راه  ترسیم شده توسط امام خمینی  را بدون هیچ توجهی به فشارها  وچالش های فرا رویش ادامه داد وهم اکنون طلایه دار حامیان مقاومت در سرزمین فلسطین محسوب می شود.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.