چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

جزئیات تعلیق اعتصاب غذای اسرای فلسطینی/ مذاکرات محرمانه با اسرا در زندان عسقلان

شبکه المیادین به نقل از منابع فلسطینی جزئیات تعلیق اعتصاب غذای آزادی و کرامت پس از مقاومت 40 روزه اسرای فلسطینی را منتشر کرد.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد:  اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در نهایت پس از 40 روز با عقب نشینی رژیم صهیونیستی در برابر مطالبات اسرا پایان یافت.
 

بنابر اعلام خبرنگار المیادین «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا چند روز پیش از این توافق در پی فشارهای تل آویو بر ترامپ، از ابومازن خواسته است به طور شخصی برای توقف اعتصاب وارد عمل شود.

براین اساس، پس از طرح این مسئله اسرای فلسطینی به شدت با فشارهای مطرح شده مخالفت کرده و بر استمرار اعتصاب تاکید کردند.
 

در همین راستا از روز گذشته مذاکراتی در زندان عسقلان میان اسرا و سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود که در آن اسرای فلسطینی بر لزوم تحقق مطالبات خود تاکید کردند.

بنابراین گزارش، توقف اعتصاب غذای اسرای فلسطینی پس از پذیرش سه درخواست اصلی اسرا و توافق برای برآورده شدن دیگر مطالبات در اسرع وقت محقق شده است.
 

درخواست نخست اسرا ازسرگیری ملاقات‌های دوم با اسرا بوده است. درخواست دوم آنها قرار دادن یک تلفن عمومی در بخش اسرای زن و کودک فلسطینی و در ادامه در همه زندانها بوده است. درخواست سوم نیز اجازه دادن به اسرا برای دیدار با نوه‌ها وکاهش محدودیت های امنیتی از دیدار فرزندان با اسرا بوده است.
 

شبکه المیادین همچنین دقایقی بعد 11 بند دیگر از توافق تعلیق اعتصاب غذای اسرای فلسطینی را منتشر کرد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

- مجوز دیدار بستگان درجه دوم برای دیدار با اسرا
- ورود پزشکان از خارج از زندان برای معالجه اسرا
 - مجوز تماس تلفنی روزانه اسرا با خانواده‌های خود

انتهای پیام/م.ت/22/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.