پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

موج جدید سرکوب در بحرین
با چراغ سبز امریکا


گروه تحلیل و تفسیر خبرگزاری قدس (قدسنا): سکوت کشورهای غربی و به ویژه امریکا در برابر خواست به حق مردم بحرین برای مشارکت در فرایند تصمیم گیری کشور خود و نادیده گرفتن سرکوب اکثریت اجتماعی، نشان از توطئه قدرت های غربی در این جنایت دارد.

حمله نیروهای امنیتی بحرین به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم و سرکوب شدید مردم کفن پوش و متحصن در پیرامون خانه این شخصیت دینی بزرگ، آغاز موج جدید سرکوب و کشتار در بحرین است.

این حمله  که تاکنون به کشته و مجروح شدن صدها تن انجامیده است؛ بی ارتباط با سفر اخیر ترامپ، رئیس جمهور امریکا به عربستان و ملاقات شیخ حمد آل خلیفه، حاکم بحرین با وی نیست. حمایت امریکا از رژیم های دیکتاتوری منطقه و نادیده گرفتن بسیاری از ارزش های دموکراتیک و حقوق بشری و نیز حق مشروع مردم برای مشارکت در قدرت، زمینه این جنایت بزرگ را فراهم کرده است.


شیخ عیسی قاسم یکی از بزرگترین مجتهدین بحرین است که نمایندگی چندین مرجع دینی شیعیان را در اختیار دارد.مصادره بیش از 15 میلیون دلار اموال خمس به بهانه مبارزه علیه تروریسم، نشان از نادیده گرفتن مذهب اکثریت مردم این جزیره و اعلام جنگ بر ضد اکثریت اجتماعی در این کشور است.

قیام مسالمت آمیز مردم بحرین از فوریه 2011 آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. رژیم آل خلیفه با دعوت از ارتش عربستان و امارات متحده عربی و استخدام هزاران مزدور پاکستانی و باقی مانده های حزب بعث عراق تلاش دارد این قیام فراگیر اجتماعی را سرکوب کند.


به اعتقاد تحلیلگران سیاسی اقدام اخیر دولت بحرین بر ضد بزرگترین مرجع شیعه در این کشور می تواند آغازی برای سرکوب این جامعه و گسترش موج سرکوب، بازداشت و کشتار در این کشور باشد. سکوت کشورهای غربی و به ویژه امریکا در برابر خواست به حق مردم بحرین برای مشارکت در فرایند تصمیم گیری کشور خود و نادیده گرفتن سرکوب اکثریت اجتماعی، نشان از توطئه قدرت های غربی در این جنایت دارد.

از آغاز بحران بحرین تا کنون مردم، علی رغم اینکه رژیم دیکتاتور بحرین بیش از 200 نفر از مردم را به شهادت رسانده و هزاران تن را مجروح و بازداشت کرده است اما این جنبش همچنان پای بند صلح آمیز بودن این قیام مانده است. اما سرکوب اخیر و تعرض به بزرگترین شخصیت دینی و سیاسی این کشور می تواند این شرایط را تغییر دهد و شرایط پیچیده تری را جایگزین سازد. بی تردید رژیم بحرین باید منتظر این تغییر شرایط در آینده نزدیک باشد.
 

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

با تاکید بر شکست آمریکا در پروژه عادی سازی

وزیر خارجه فلسطین: خیانت سران عربی در دوره ریاست فلسطین بر اتحادیه تاسف آور است/ انصراف فلسطین از ریاست اتحادیه عرب
با تاکید بر شکست آمریکا در پروژه عادی سازی

وزیر خارجه فلسطین: خیانت سران عربی در دوره ریاست فلسطین بر اتحادیه تاسف آور است/ انصراف فلسطین از ریاست اتحادیه عرب

باعث تاسف است که در دوره ریاست فلسطین بر اتحادیه عرب عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی انجام می شود.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.