پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند:

اعلام آمادگی اعضای شورای همکاری برای عادی سازی روابط با اسرائیل

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام آمادگی کرده اند تا کانال های مستقیم ارتباطی با تل آویو برقرار کرده و به شرکت های هوایی اسرائیلی اجازه استفاده از حریم هوایی کشورهای عضو شورای همکاری را داده و تحریم تجاری این رژیم را رفع کنند.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) ، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی آمادگی خود را برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند ، عربستان به همراه کشورهای  اقماری خود در شورای همکاری اعلام آمادگی کردند در صورتی که نتانیاهو حاضر به پیشبرد روند سازش شده ودر گام اول ساخت وساز در شهرک های مهاجر پذیر را متوقف کرده واز محاصره شدید اعمال شده بر نوار غزه بکاهد ، آمادگی دارند روابط خود را با رژیم صهیونیستی بهبود ببخشند.

به نوشته پایگاه عبری زبان واللا ، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام آمادگی کرده اند تا کانال های مستقیم ارتباطی با تل آویو برقرار کرده و به شرکت های هوایی اسرائیلی اجازه استفاده از حریم هوایی کشورهای عضو شورای همکاری را داده و تحریم تجاری این رژیم را رفع کنند.

بنابراین گزارش، این توافق به شکل اعلام نشده بین سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته و به عنوان اقدامی جهت راضی کردن رئیس جمهور جدید آمریکا  که تلاش می کند این کشورها را به سوی سازش خاورمیانه ای پیش ببرد ، به وی پیشنهاد خواهد شد.

با این حال گفته می شود که عربستان و بقیه کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس این مسئله را به اطلاع آمریکا ورژیم صهیونیستی رسانده اند وبه آنها خبر داده اند که دیگر رژیم صهیونیستی را یک دشمن برای خود قلمداد نمی نمایند.

این پایگاه اطلاع رسانی وابسته به روزنامه یدیعوت احارانوت در ادامه  خبر داد : طرح شورای همکاری در نتیجه بهبود روابط این کشورها طی سال های گذشته با رژیم صهیونیستی بوده که مهمترین بستر آن خصومت مشترک  دو طرف با جمهوری اسلامی ایران ونیز گروه داعش است.


واللا فاش کرد به رغم نبود روابط دیپلماتیک بین دوطرف شماری از شخصیت های صهیونیستی به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس سفر کرده اند.


گفتنی است در صورت اعلام رسمی این طرح ، پیشنهاد کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس یک عقب نشینی بزرگ از ابتکار صلح عربی است که عربستان پدرخوانده آن محسوب شده وبهبود روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به به رسمیت شناختن دولت فلسطینی در مرزهای 1967 اعلام کرده بود.
 

انتهای پیام/22/




مطالب مرتبط

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند:

قراردادهای هنگفت تسلیحاتی کلید عادی‎سازی روابط اعراب با اسرائیل
رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند:

قراردادهای هنگفت تسلیحاتی کلید عادی‎سازی روابط اعراب با اسرائیل

رسانه های صهیونیستی توجه ویژه‌ای به ابتکار عملی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس معطوف کرده و تلاش می کنند آن را به تلاش های دونالد ترامپ برای پیش راندن برنامه های خود برای حل وفصل کشمکش فلسطینی صهیونیستی مرتبط کنند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.