qodsna.ir qodsna.ir

8 ماه برنامه‎ریزی برای ترور مازن فقهاء

گروه مانیتورینگ قدسنا: وزیر داخلی فلسطین در غزه در کنفرانس خبری امروز خود که از دقایقی پیش آغاز شده تاکید کرد: برای ترور شهید مازن فقهاء از اعضای گردان‌های عزالدین قسام از هشت ماه قبل برنامه ریزی شده بود.

 

به گزارش گروه مانیتورینگ خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الیوم، کنفرانس خبری «توفیق ابونعیم»  مدیر کل سرویس های امنیتی در غزه در ارتباط با جزئیات ترور شهید «مازن فقهاء» از دقایقی پیش آغاز شده است.

وی در ابتدای این کنفرانس تاکید کرد: برای ترور شهید مازن فقهاء از اعضای گردان‌های عزالدین قسام از هشت ماه قبل برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: مجری اصلی این عملیات تروریستی بازداشت شده که مخفف نام وی «الف، ل» است.

ابونعیم با اشاره به اینکه مجریان عملیات به طور مستقیم از موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) دستور می‌گرفته اند، افزود: تاکنون در این پرونده 45 مظنون بازداشت شده اند.


 مدیر کل سرویس های امنیتی در نوار غزه تاکید کرد که این سرویس ها از نخستین لحظات ترور شهید فقهاء در 24 مارس تحقیقات برای  پی بردن به جزئیات حادثه را آغاز کردند و در این راستا تدابیر امنیتی لازم را نیز بکار بستند.

 

 ابو نعیم افزود: در نتیجه این تحقیقات ضربه سختی به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و دیگر سازمان های امنیتی آن وارد آمد.

 

ابو  نعیم تاکید کرد: پس از تلاش های گسترده و شبانه روزی، سرویس های امنیتی نوار غزه موفق به شناسایی و بازداشت  ( أ . ل) 38 ساله و قاتل شهید مازن فقها شدند. او در جریان تحقیقات به ترور شهید فقهاء و جاسوسی برای سازمان اطلاعات دشمن صهیونیستی اعتراف کرد.
 

وی ادامه داد:  علاوه بر فرد مذکور، 2 جاسوس دیگر به نام های ( ه . ع) و (ع و ن ) نیز که در این جنایت دست داشتند، بازداشت شدند. تمامی بازداشت شدگان اعتراف کردند که مستقیما از سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی دستور گرفته و شهید فقها را ترور کرده اند.
 

مدیر کل سرویس های امنیتی در نوار غزه خاطر نشان کرد: دشمن صهیونیستی برای اجرای طرح ترور شهید فقها هم از جاسوسان خود استفاده کرده است و هم از طریق پهباد جاسوسی نیز این عملیات را تحت نظر داشته است و عاملان این جنایت مستقیما با افسران سازمان اطلاعات صهیونیستی در ارتباط بودند و 8 ماه برای انجام این طرح برنامه ریزی کرده بودند.
 

توفیق ابو نعیم گفت: 3 جاسوس بازداشت شده در جنایتهای دیگری نیز از جمله شهادت شماری از شهروندان و مبارزان مقاومت و بمباران ساختمان ها و مراکز دولتی و غیر دولتی دسته داشته اند و با دشمن صهیونیستی همکاری کرده اند.
 

 

ابو نعیم افزود:  عملیات گسترده سرویس های امنیتی نوار غزه برای کشف جزئیات ترور شهید مازن فقها در نهایت منجر به بازداشت 45 نفر از جاسوسان دشمن صهیونیستی شد و ضربه سختی به سازمان اطلاعات این رژیم وارد آمد.
 

وزارت کشور فلسطین در نوار غزه دشمن صهیونیستی را مسئول ترور شهید مازن فقها اعلام کرده و گفت سرویس های امنیتی غزه وارد مرحله تازه ای از نبرد با دشمن صهیونیستی شده اند.
 

ابو نعیم تاکید کرد: عملیات ها و تدابیر امنیتی سرویس های امنیتی نوار غزه برای شناسایی و بازداشت جاسوسان دشمن و تقویت جبهه داخلی ادامه خواهد داشت. وی افزود: جاسوسان و مزدوران دشمن هرگز نمی توانند از چنگال عدالت بگریزند و وعده های دشمن صهیونیستی به آنان هرگز محقق نمی شود و بهتر همه آن ها هرچه زودتر توبه کرده و به دامان ملت بازگردند.
 

ابو نعیم در ادامه گفت: ما به تلاش های خود برای حفظ و تقویت جبهه داخلی ادامه خواهیم داد و همیشه حامی و پشتیبان مقاومت خواهیم بود.

سه جاسوس بازداشت شده مرتبط با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ماه مارس گذشته شهید مازن فقهاء اسیر آزاده و از اعضای برجسته گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را مقابل منزلش در محله تل الهوا در غرب غزه به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

انتهای پیام/م.ت/22