جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

بیانیه جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران پیرامون انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری

ملت بزرگوار و آزاده ایران ، قریب 4 دهه از زمانی می گذرد که بنیانگذار انقلاب اسلامی، با این فتوا که «میزان، رای ملت است» نقشه راه دموکراسی دینی را برای آیندگان به یادگار گذاشت. انتخابات، قلب مردمسالاری و جمهوری اسلامی بر پایه آن استوار است. امروز ، در آستانه انتخاباتی دیگر قرار داریم که همانند گذشته مشارکت پرشور و انتخاب آگاهانه ما را می طلبد.


ملت بزرگوار و آزاده ایران ، قریب 4 دهه از زمانی می گذرد که بنیانگذار انقلاب اسلامی، با این فتوا که «میزان، رای ملت است» نقشه راه دموکراسی دینی را برای آیندگان به یادگار گذاشت. انتخابات، قلب مردمسالاری و جمهوری اسلامی بر پایه آن استوار است. امروز ، در آستانه انتخاباتی دیگر قرار داریم که همانند گذشته مشارکت پرشور و انتخاب آگاهانه ما را می طلبد.
جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران، سال 92 پیش زمانی که تحریم های خارجی، فشارهای بین المللی و تنگناهای اقتصادی، کشور و مردم را در شرایط خاصی قرار داده بود، حسن روحانی را نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد و بر این باور بود تدبیر و تعهد او گره گشا خواهد بود.خوشبختانه مردم آگاه ایران در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری کشور را به ریل اعتدال بازگرداند و حال زمان آن رسیده تا بار دیگر پیمان 4 سال پیش، پای صندوق های رای تکرار و استوار شود. اعضای این نهاد مدنی همچنان حسن روحانی را بهترین گزینه برای اداره کشور می داند و تاکید می کند به دلایل ذیل «حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ماست»:
1-  قدرت فکری و سیاسی: ضمن احترام به سایر نامزدهای حاضر در صحنه، حسن روحانی به لحاظ قدرت اندیشه و سیاست ورزی مدبرانه قابل اتکاء و اعتماد برای به عهده گرفتن مسئولیت خطیر ریاست جمهوری است.او در 4 سال گذشته نشان داد توان تدبیر و تمشیت اموری را دارد که از عهده هر کسی بر نمی آید.
2-  شجاعت: حسن روحانی نخستین فردی بود که از حضرت آیت الله خمینی، با عنوان «امام» یاد کرد؛ شجاعت ایشان در پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری، کم از شجاعت ایشان در دوران مبارزه و جنگ نبود؛ چه ایشان در شرایطی اداره کشور را به عهده گرفت که بحران های متعددی کشور را گرفتار کرده بود. در چهار سال گذشته نیز به رغم کارشکنی ها،مانع تراشی ها و بی مهری ها توانست دنیا را به پذیرش فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت ساخت سلاح های هسته ای متقاعد و زیربنای اقتصادی و سیاسی کشور را بازسازی و سرمایه های اجتماعی را احیاء کند.
3-  ویژگی های شخصیتی: آقای حسن روحانی فردی انقلابی، سلیم النفس، اخلاق مدار و برنامه محور است که هم در 4 سال گذشته و هم پیش از آن بر این مدار حرکت کرد و هیچ گاه از دایره اخلاق خارج و منطق،  نشد.
4-  دیپلماسی فکورانه : آقای روحانی با پایندی به اصولی چون «تعامل سازنده با دنیا» هم ایران را از انزوایی که دچارش شده بود خارج و هم  پروژه «ایران هراسی» را در دنیا خنثی کرد. علاوه بر توفیق های دولت یازدهم در رفع تحریم های ظالمانه، حمایت و جانبداری مستمر ایشان از محور مقاومت، ایران را بیش از گذشته تکیه گاه مسلمان جهان بویژه مسلمانان منطقه مطرح و استوار ساخت.
5-  تیم و برنامه اقتصادی: نظام بودجه بندی را با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی به سامان کرد؛ تورم لجام گسیخته که ساعت به ساعت عرصه را بر مردم تنگ تر می کرد را مهار ساخت و نرخ تورم را به زیر 10 درصد رساند، رشد اقتصادی قابل تقدیر و ثبات بازار حاصل عملکرد تیم مجرب اقتصادی و برنامه های کارشناسی شده و مدون بود که اقتصاد کشور را در مسیر درست قرار داد.
6-  انتصاب های استراتژیک: بهره گیری از مدیران متخصص در وزارتخانه هایی چون نفت، امور خارجه، جهاد و کشاورزی، بهداشت و درمان و... به بهبود چشمگیر شاخص ها در حوزه های یاد شده منجر شد؛ شاخص هایی که در هفته های ابتدایی آغاز به کار دولت یازدهم، وضعیت ناگوار و اسفناکی داشت.
7-  پیشی گرفتن صادرات بر واردات: در دولت یازدهم برای اولین بار صادرات بر واردات مقدم شد.
جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران با توجه به موارد یاد شده همچنین شرایط حساس کنونی و نیمه کاره ماندن برنامه های دولت، ضمن دعوت برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، از تک تک مردم ایران دعوت می کند با رای دادن به حسن روحانی وظیفه خطیر تاریخی خود را به انجام برسانند تا به یاری خداوند تمشیت امور، به دست تدبیر این انقلابی مدیر و مدبر سپرده شود.


| شناسه مطلب: 300141







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.