جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تحلیلگر فلسطینی: عملیات قدس زلزله امنیتی و نظامی در اسرائیل ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، "واصف عریقات" نظامی بازنشسته فلسطینی با اشاره به عملیات قهرمانانه امروز در قدس اشغالی تاکید کرد: این عملیات ضربه‎ای قوی به سرویس امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل محسوب می‎شود.

وی تاکید کرد: همچنین این عملیات برای سران رژیم اشغالگر یک شکست بزرگ و آشکار محسوب می‏‎شود که همواره در تلاش برای تشدید فشارها بر فلسطینی‎ها و انجام شدیدترین جنایات در حق آنها بوده است.


واصف عریقات عملیات قدس را یک زلزله امنیتی و نظامی به تمام معنا توصیف کرد و افزود: این عملیات در مکانی رخ داد که با پیشرفته ترین فناوری‎ها و بیشترین نیروهای امنیتی تحت کنترل قرار دارد، اما با این وجود مجری عملیات توانست با نفوذ به سخت ترین اماکن امنیتی و حساس اسرائیل با نظامیان صهیونیست درگیری متقابل داشته باشد و آنها را به طور دقیق هدف تیراندازی قرار دهد.

وی تاکید کرد: پیام مهم این عملیات  این است که هیچ مکان امنی  در اسرائیل وجود ندارد.

به گزارش قدسنا، مصباح ابوصبیح جوان فلسطینی صبح امروز در عملیاتی قهرمانانه سوار بر یک دستگاه خودرو توانست به چندین تجمع نظامیان صهیونیست تیراندازی کند و دستکم  دو نفر را به هلاکت رسانده و 9 نفر دیگر را زخمی کند. وی در آخرین ساعات پیش از اجرای عملیات از فلسطینی‎ها و مسلمانان خواسته بود مسجدالاقصی را تنها نگذارند.

ابوصبیح در سال 2013 در منطقه باب الحطه قدس به اتهام حمله به یک نظامی صهیونیست بازداشت شده بود و پس از مدتی آزاد شد. رژیم صهیونیستی در سال 2015 بار دیگر پرونده وی را به جریان انداخت و وی را به چهار ماه زندان محکوم کرد. براساس تصمیم یک دادگاه اسرائیلی قرار بود که حکم زندان وی از اواسط ماه جاری میلادی (اکتبر) آغاز شود. وی در هفته‎های اخیر نیز تحت تعقیب نظامیان صهیونیست قرار داشت و طی حکمی به وی ابلاغ شده بود که حق سفر به خارج از قدس اشغالی و ورود به قدس شرقی و مسجدالاقصی را ندارد.

انتفاضه قدس به تازگی نخستین سالگرد خود را گذراند اما تحلیلگران فلسطینی تاکید کردند این انتفاضه در سال دوم برای صهیونیستها غافلگیر کننده تر خواهد بود و در آن شاهد عملیات‎های مسلحانه بیشتری خواهیم بود.

تمام/م.ت/28


| شناسه مطلب: 219725







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.