شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

کنفرانس پاریس تنفس مصنوعی برای احیای روند سازش/ تشکیلات خودگردان دوباره فریب خورد

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سایت فلسطینی المنار، پیش از این نیز مشخص بود که کنفرانس بین المللی پاریس و مواضع رئیس جمهور مصر همگی در راستای احیای مذاکرات سازش بین طرف فلسطینی و اسرائیلی مطرح شده بود و تحلیلگران منطقه در این باره به طرف فلسطینی هشدار داده بودند.

کنفرانس پاریس هیچ دستاورد قابل ذکری برای فلسطین نداشت و در این کنفرانس از طرف فلسطینی خواسته شد بدون هرگونه پیش شرطی مذاکرات سازش را از سرگیرد و هیچ درخواستی در زمینه توقف شهرک سازی مستمر اسرائیلی‎ها نداشته باشد!

بنابر اعلام المنار، همین مسائل باعث شده که کنفرانس پاریس را یک شکست به تمام معنا و ناامیدی کامل برای تشکیلات خودگردان بدانیم که پیش از برگزاری این کنفرانس جار و جنجال بسیاری درباره نتایج احتمالی آن به نفع فلسطین راه انداخته بود.  

در همین راستا "ریاض المالکی" وزیرخارجه تشکیلات خودگردان نتوانست اعتراض خود را پنهان کند و با انتقاد از شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس، تاکید کرد: بازیگران بزرگ باعث کاهش سقف مطالبات طرف فلسطینی شدند.

منابع موثق اعلام کردند: در شرایط کنونی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشارهای شدید عربی، بین المللی و اسرائیلی برای ازسرگیری مذاکرات سازش است و با توجه به مشکلات درون گروهی، در نهایت تشکیلات خودگردان مجبور به تن دادن به این فشارها  خواهد شد.

به گزارش قدسنا، مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر در یک عرصه بین المللی جدید شکستی دوباره را تجربه کردند اما با این وجود همچنان همه امید و آرزوهای خود را برای تحولات اساسی در مسئله فلسطین به بازیگران خارجی و عمدتا غربی بسته‎اند.

تمام /م.ت/28


| شناسه مطلب: 216083







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.