جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

"ممنوعیت رفع محاصره غزه"، توطئه ای از سوی حاکمان عربی

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، محاصره 10 ساله نوارغزه در حالی همچنان با شدیدترین وضع ممکن ادامه دارد که دیگر حتی  فکر کردن به نقش آفرینی اعراب در رفع آن خیال باطل است. چه آنکه مقامات مصری با بسته نگه داشتن گذرگاه رفح طی 75 روز اخیر رکورد جدیدی را در این زمینه برای خود ثبت کرده‎اند و همچنان در حال افزایش این رکورد هستند!

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به فاجعه انسانی حاکم بر نوارغزه در اثر تداوم محاصره، از مقامات مصری خواسته بود حداقل برای ورود بیماران فلسطینی از غزه به مصر، گذرگاه رفح را بازگشایی کنند، که البته تاکنون هیچ پاسخی از سوی طرف مصری نگرفته‎اند.

 "احمد بن راشد السعید" از اساتید مهم دانشگاه ریاض در پایتخت عربستان نیز در گفتگو با "الرساله نت" از عدم اقدام مقامات سعودی در راستای رفع محاصره غزه خبر داد. وی تاکید کرد: عربستان سعودی تاکنون حتی یک موضع رسمی در زمینه لزوم پایان دادن به محاصره غزه اتخاذ نکرده و حتی خواستار اجرای تصمیمات اتحادیه عرب در این خصوص، نشده است.

در این شرایط که دو کشور مهم عربی همچون مصر و عربستان سعودی مواضع این چنینی در قبال محاصره غزه اتخاذ می‎کنند، در آینده نزدیک امیدی به تحرک عربی در راستای رفع محاصره غزه وجود ندارد.

در همین زمینه پایگاه فلسطینی "الرساله نت" در گزارشی با عنوان "ممنوعیت رفع محاصره غزه از سوی اعراب" به تلاش برای فهم چرایی عدم تحرک اعراب در زمینه پایان درد و رنج 10 ساله مردم غزه پرداخته است.

"سامی خاطر" از اعضای دفتر سیاسی حماس در این باره می‎گوید: برخی کشورهای عربی منطقه خواهان رفع محاصره غزه نیستند. وی با اشاره به اختلافات میان کشورهای عربی در زمینه همکاری با گروههای فلسطینی نظیر فتح و حماس، این اختلافات را یکی از عوامل استمرار وضعیت اسف بار غزه دانست.

فلسطینی‎ها معتقدند سکوت سنگین اعراب در قبال محاصره غزه از مرحله موضع گیری خارج شده و آنها تحرک در این زمینه را به ضرر خود می‎دانند. در این شرایط به نظر می‎رسد حتی صحبت کردن از رفع محاصره غزه به مسئله‎ای ممنوعه در جهان عرب تبدیل شده است.

تمام/م.ت/28


| شناسه مطلب: 214989







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.