جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

عملیات قدس؛ انفجار خشم جوانان فلسطینی‎ از همکاری امنیتی با تل آویو

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الیوم، عملیات قهرمانانه شهید "عبدالحمید ابوسرور" جوان 19 ساله فلسطینی بار دیگر همه را به یاد عملیات‎های نیروهای مقاومت در منفجر کردن اتوبوس‎های اسرائیلی انداخته که پیامدهای آن همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش، در شرایطی که اراضی اشغالی در آستانه برگزاری مراسم‎های عید پسح در شرایط بسیار ویژه امنیتی بسر می‏‎برد، عملیات اخیر شهادت طلبانه در شهر قدس بار دیگر به نگرانی‎های امنیتی صهیونیست‎ها افزوده است.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی که طی روزهای قبل از این عملیات، با توجه به کاهش شمار عملیات‎های شهادت طلبانه فلسطینی‎ها که عمدتا با سلاح سرد انجام می‎شد به خود می‎بالیدند و آن را نتیجه همکاری امنیتی نزدیک تشکیلات خودگردان با ارتش اسرائیل‎ می‌خواندند، در پی وقوع این عملیات شوکه شده و تحلیل‎های متفاوتی را ارائه کردند.

نکته مشترک تمامی این تحلیل‌ها این مسئله است که عملیات قدس در واقع یک سیلی محکم بر همکاری امنیتی میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل در تمامی سطوح بوده است.

تحلیلگران معتقدند عملیات قدس یک تحول جدی و نقطه عطف مهم در انتفاضه فلسطینی‎ها بوده است و طی سالهای اخیر سابقه نداشته که یک اتوبوس اسرائیلی با تمام مسافرانش منفجر شود. در واقع این عملیات توانست تمامی تحلیل‏‎های اخیر درباره کاهش روند انتفاضه قدس را از بین برد و صهیونیست‎ها را در برابر واقعیت‎های جدیدی قرار داد.

البته در این میان بسیاری از رسانه‏‎های عبری سعی کردند در آستانه عید پسح این خبر را در بین اخبار اصلی خود پوشش ندهند تا باعث کاهش حضور مردم در این مراسم نشوند. این در حالی بود که در پی عملیات قدس اکثر صهیونیست‎ها از ترس عملیات فلسطینی‎ها حضور در خانه را به بیرون رفتند ترجیح می‎دهند.

این در حالی است که حماس، عملیات انفجار اتوبوس حامل شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی را "تنها ابتدای راه" دانسته است.

تمام/م.ت/28


| شناسه مطلب: 214748







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.