پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

عمق سیاست جهل رسانه ای در امریکا/ 49 درصد امریکائیها تصور می کنند فلسطینیان اراضی اسرائیلی ها را اشغال کرده اند

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، سایت خبری "آنتی وار" در گزارشی نوشت است نتایج نظرسنجی اخیر موسسه تحقیقاتی سیاست خاورمیانه، نشان می دهد که جوامع غربی مخصوصا در آمریکا، به دلیل سیاست تبلیغات غلط رسانه ای، حتی اساسی ترین حقایق را در مورد خاورمیانه به طور اشتباه فهمیده اند.

در نظر سنجی انجام شده  از جوامع چهار کشور آمریکا، مکزیک، کانادا و انگلیس در زمینه یک سوال بسیار ساده در رابطه با مسئله فلسطین و اسرائیل، عمق جهل اطلاعاتی جوامع غربی بارز شده است.

در این نظر سنجی پرسیده شده است به نظر شما کدام یک از گزینه های زیر درست است؟  گزینه اول: اسرائیلی ها اراضی فلسطینیان را اشغال کرده اند، گزینه دوم: فلسطینیان اراضی اسرائیلی را اشغال کرده اند.

 در پاسخ به این سوال   49.2 درصد امریکائیها این باور اشتباه و مضحک را دارند که فلسطینیان اراضی اسرائیلی را اشغال کرده اند.

 

 


به گزارش خبرگزاری قدس، با وجود اینکه در سه کشور دیگر اکثریت بر خلاف آمریکا پاسخ سوال را درست داده اند، ولی با این حال باز هم 39.6 درصد از مردم مکزیک، 34 درصد از مردم کانادا و 27.8 درصد از مردم انگلیسی نیز بر این باورند که  "این فلسطینیان هستند که اسرائیل را اشغال کرده اند".

این امر بسیار قابل تامل و نگران کننده بوده و نشان از تاثیرات مخرب جریان های رسانه ای متعلق به صهیونیسم جهانی بر افکار جوامع غربی است.

در ادامه گزارش سایت آنتی وار بیان شده است: در واقعیت این اسرائیلی ها هستند که اراضی فلسطینیان را اشغال کرده و محاصره کنونی خود بر نوار غزه را تحمیل کرده اند. در طول 5 دهه اخیر اسرائیلی ها به تدریج بر روی اراضی اشغالی ساکن شده اند و به طور رسمی صاحبان اصلی آن را بیرون کرده اند و در واقع این اراضی را به نام خود زده اند.

این حقیقت که بسیاری از آمریکایی ها این موضوع بسیار پایه ای را در مورد خاورمیانه نمی فهمند، می تواند این موضوع را توجیه کند که چرا آنها به این میزان دیدگاه های مثبت تری نسبت به اسرائیل دارند.

در تحقیقات اخیر افکارعمومی جهانی، اسرائیل در بالای لیست افکار منفی جهان قرار داشت و جالب اینجا است که در همان تحقیق آمریکایی ها دومین تفکر مثبت را نسبت به اسرائیل داشتند.

تمام/ا.ت/28


| شناسه مطلب: 214349







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.