جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

طرح فرانسه و توهم "صلح" خاورمیانه؛ تلاش‎های آخر برای توقف انتفاضه

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه نباء پرس، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان اخیرا در اظهاراتی در جمع اعضای جنبش فتح و ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) بر لزوم افزایش تلاش‎ها در راستای برگزاری کنفرانس بین المللی "صلح" درباره فلسطین تاکید کرده است.

وزارت خارجه مصر نیز که از حامیان برگزاری کنفرانس به اصطلاح "صلح" درباره فلسطین است از ادامه رایزنی‎ها در این زمینه خبر داده و اعلام کرد: فرانسه پیشنهاد داده که در این کنفرانس با حضور کشورهای منطقه و عرصه بین الملل مذاکراتی میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در تابستان 2016 برگزار شود.

اتحادیه عرب طرح فرانسه را در صدر اهتمامات خود قرار داده و قرار است در روز چهارشنبه هفته جاری نشستی در سطح وزرا د در همین ارتباط برگزار کند.

رایزنی‎ها در سطح منطقه و کشورهای غربی در حالی برای برگزاری کنفرانس به اصطلاح صلح فلسطین ادامه دارد که اسرائیل با وجود گذشت قریب به 23 سال از توافق اسلو به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است. این در حالی است که تشکیلات خودگردان طی همین سالها همکاری امنیتی با تل آویو را در بالاترین سطوح ادامه داده و به بازوی امنیتی این رژیم تبدیل شده است.

به گزارش قدسنا، تحلیلگران منطقه معتقدند طرح فرانسه بیش از آنکه در راستای صلح در منطقه ارائه شده باشد در واقع تلاشی برای توقف انتفاضه قدس است که طی پنج ماه اخیر به مسئله نخست برهم زننده امنیت رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. تکاپوی کشورهای غربی نیز برای برگزاری این کنفرانس بیش از همه چیز از پایبندی آنها به امنیت این رژیم جعلی نشات گرفته است.

این در حالی است که مردم و گروههای راستین مقاومت فلسطین در شرایط کنونی تاکید دارند هیچ گزینه ای جز مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران وجود ندارد.

تمام/م.ت/28


| شناسه مطلب: 213563







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.