شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

گفتگوی قدسنا با "آدریان کریگ" نویسنده و محقق سوئیسی

"دکتر آدریان کریگ" نویسنده و تاریخ دان سوئیسی که در آمریکا فعالیت می کند در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) با بررسی نقش رسانه های غربی بر کمرنگ شدن مسئله فلسطین گفت: اساسا اخبار حوزه خاورمیانه در آمریکا دچار تغییر و سانسور می شود و این موضوع به دلیل کنترل و نظارت "رسانه های بی خاصیت" بر آن است.

وی در توضیح این موضوع افزود: "زمانی که شما درمی یابید که کل رسانه آمریکا و انگلیس، یک سیستم خبری کنترل شده است، می توانید رفتار مردم را درک کنید. مردم به چیزی که به آنها گفته می شود عکس العمل نشان می دهند، اگر به مردم دروغ گفته شود، آنها نیز دروغ را رواج می دهند. در واقع باید گفت که رفتار غرب با مسئله فلسطین و کشتار مردم فلسطین ریاکاری نیست و یک واکنش به برنامه های تبلیغاتی آژانس های خبری صهیونیستی است."

این نویسنده و محقق سوئیسی در مورد شرایط کنونی فلسطینیان گفت: به اعتقاد من فلسطینیان تاکنون به طور فوق العاده ای صبر و ایستادگی داشته اند. من فکر نمی کنم که مذاکرات سازش پیشین هیچ موفقیتی را به بار بیاورد. سیاست اسرائیل از زمان برگزاری اولین کنفرانس صهیونیسم در بازل سوئیس در سال 1897، سیاست " ارتز ییسریل" یا سرزمین کامل اسرائیل بوده و برنامه های آنها هیچ تغییری نکرده است."

این اندیشمند غربی تصریح کرد: "  در آمریکا، حمایت از فلسطینیان، قابل توجه نیست و گزارش های دروغین  منتشر شده در ایالات متحده در مورد ایران و همینطور جنبش های فلسطینی از سوی سیاست مداران به شدت حیرت آور است چرا که  شاکله سیاسی آمریکا از سوی یهودیانی که سرمایه گذاران اصلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند هدایت می شود. نتیجه این موضوع این است که تمامی این "احمق ها" در محکوم کردن ایران و  فلسطینیان از یکدیگر سبقت می گیرند."

کریگ در بخش پایانی این گفتگو تاکید کرد: " وهابیت زمانی که به کشتار مردم دنیا می پردازند نمی توانند به مسئله فلسطین کمک کنند. شاید بهترین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که میان وهابیت و شیعه تفاوت وجود دارد و شیعه از تروریسم حمایت نمی کند و تنها به آزادی و حقوق مردم فلسطین می پردازد."

 


| شناسه مطلب: 212466







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.