شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

محکومیت جهانی هتک حرمت صهیونیستها به مسجد الاقصی

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) گروههای مختلف فلسطینی و بین المللی در بیانیه های جداگانه نسبت به عواقب و پیامدهای ورود نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی هشدار دادند و آن را جنایتی آشکار و به راه انداختن جنگ دینی در منطقه دانستند.
شمار زیادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تحت حراست شدید عناصر پلیس رژیم صهیونیستی که در میان آن ها اعضا و رهبران حزب لیکود نیز حضور داشتند ، روز گذشته (سه شنبه) از باب المغاربه و باب الاسباط وارد مسجد الاقصی شدند و ضمن هتک حرمت به این مکان مقدس که اولین قبله گاه مسلمانان و سومین حرم شریف در جهان است، طلاب علوم دینی حاضر در محوطه های این مسجد را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در نتیجه این اقدام جنایتکارانه، شماری از این طلبه های زخمی شدند.
کمیته قدس و مسجد الاقصی در مجلس قانونگذاری فلسطین ورود دسته جمعی شهرک نشین صهیونیست به محوطه های مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی آشکار دانست که احساسات و عواطف میلیون ها مسلمان را جریحه دار می کند.
سازمان اوقاف فلسطین در غزه نیز نسبت به عواقب و پیامدهای ورود نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی هشدار داد و تاکید کرد که هدف از این اقدامات، به راه انداختن جنگ دینی در منطقه است.
جمال خضری رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت به مسجد الاقصی تاکید کرد که سکوت جهان عرب و جامعه بین الملل موجب تشویق صهیونیست ها به ورود گسترده تر به مسجد الاقصی و تشدید جنایت های خود علیه این مسجد مبارک می شود.
همچنین سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن محکوم کردن این حمله صهیونیستها، این اقدامات را نقض صریح قوانین و معاهدات بین المللی و در راستای سیاست های هدفمند دشمن صهیونیستی برای زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین و مقدسات اسلامی توصیف کرد و اعلام کرد که چنین تحرکاتی موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان می شود.
سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس نیز این اقدام را در چارچوب حملات و جنایت های هدفمند یهودیان تحت حراست عناصر پلیس صهیونیستی و با حمایت های دولت عبری به منظور تحمیل شرایط مطلوب و دلخواه خود در مسجد الاقصی دانست و خاطرنشان کرد این اقدام تلاشی نافرجام برای اثبات روایت های تاریخی باطل و دروغین یهودیان در این مسجد خواهد بود. این سازمان از دبیر کل اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست به سکوت خود در قبال جنایت های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی پایان داده و به صرف محکومیت در این زمینه اکتفا نکنند، بلکه مساله قدس را در شورای امنیت مطرح کرده و اقدامات مطلوب و لازم را جهت صدور احکامی علیه دشمن صهیونیستی به منظور واداشتن آن از ادامه جنایت ها علیه مقدسات اسلامی انجام دهند. این سازمان همچنین از دبیر کل سازمان ملل متحد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به مسئولیت های خود در قبال قدس عمل کرده و از این شهر مقدس در برابر جنایت ها و عملیات یهودی سازی دشمن صهیونیستی که صلح و سازش جهانی را با خطر مواجه کرده است، دفاع کنند.
الازهر مصر نیز حمله صهیونیستهای افراطی به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و خواستار مداخله فوری امت اسلامی و عربی و جامعه بین الملل به منظور توقف سیاست های و جنایت های هدفمند دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی شد.


| شناسه مطلب: 187386







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.