جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

مخالفت گسترده فلسطینیان با برگزاری مراسم مذهبی یهودیان در مسجد الاقصی

سازمان اوقاف اسلامی، هیات عالی اسلامی قدس و شورای اوقاف این شهر تصمیم "میری ریگیف" از نمایندگان حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجد مبارک الاقصی به همراه اعضای دیگر این کمیسیون به منظور بررسی امکان اعطای مجوز برگزاری مراسم مذهبی یهودیان در این مکان را محکوم کرد.
بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)شیخ عکرمه صبری رئیس هیات عالی اسلامی قدس در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین تاکید کرد که این اظهارات ریگیف که اخیرا به ریاست کمیسیون داخلی پارلمان این رژیم انتخاب شده است، غیر قابل قبول است و این مسجد الهی اسلامی بسیار بزرگتر و مقدس تر از آن است که وی و یا کمیسیون تحت ریاست او بخواهند آنرا به یهودیان واگذار کنند.
شیخ صبری جهان عرب و اسلام را به اتخاذ اقدام عملی در این زمینه فرا خواند و گفت:«مسجد مبارک الاقصی مرحله حساس و سختی را پشت سر می گذارد که مستلزم همبستگی و حمایت تمامی امت و در راس آن فلسطینیان برای دفاع از آن است.» وی تلاش های مکرر نمایندگان صهیونیست برای ورود به این مسجد را نشانگر حجم خطراتی دانست که قبله گاه نخست مسلمانان و مسجد مقدس آنها را تهدید می کند.
شیخ عزام خطیب مدیر کل اوقاف اسلامی قدس نیز ضمن محکومیت اظهارات نماینده لیکود خاطر نشان کرد که این سازمان تنها مرجع ذیصلاح برای تصمیم گیری درباره مسجد الاقصی است و یاوه گویی های ریگیف در راستای موج اخیر یورش روزمره صهیونیست ها به این مسجد بیان شده است.
شیخ خطیب همچنین نسبت به تحریک احساسات مسلمانان هشدار داده و گفت مسجد الاقصی قبله گاه نخست مسلمانان است و هر گونه تعرض به آن می تواند آتشی را شعله ور کند که عواقب و تبعات سخت و نامعلومی داشته باشد.
از سوی دیگر، وزارت اوقاف و امور دینی و مقدسات اسلامی اردن نیز با هشدار نسبت به تبعات اظهارات این مفام صهیونیستی گفت:این ماضع باعث تحریک و ناراحتی مسلمانان در سراسر جهان می شود و می تواند آتش جنگ مذهبی را در منطقه شعله ور کند. دکتر محمد نوح القضات وزیر اوقاف اردن خاطر نشان کرد:این حرفها واکنش های قوی و منفی را به دنبال خواهد داشت. وی تاکید کرد: مسجد مبارک الاقصی و تمامی صحن ها و مساجد و حتی بخش های زیرین آن مقدس و جزء اوقاف کاملا اسلامی است. میری ریگیف طی اظهاراتی که روز جمعه گذشته روزنامه عبری زبان هاآرتص آنها را منتشر کرد، مدعی شده بود که «نمی فهمم چرا یهودیان حق اقامه نماز در مقدس ترین مکان خود یعنی "کوه معبد" را ندارند.» وی همچنین گفته بود که مساله اقامه نماز و آیین های مذهبی در صحن براق را در دستور کار کمیسیون امور داخلی پارلمان قرار خواهد داد.


| شناسه مطلب: 186911







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.