سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تلاش نماینده کنست صهیونیستی برای ورود به مسجد الاقصی

نماینده تندرو پارلمان صهیونیستی از حزب لیکود که بتازگی بعنوان رئیس کمیته داخلی پارلمان برگزیده شد، در اظهاراتی تحریک آمیز و جنجال برانگیز اعلام کرد که همراه با دیگر اعضای این کمیته به منظور بررسی امکان نماز خواندن یهودیان در مسجد مبارک الاقصی، وارد این مسجد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)به نقل از روزنامه عبری زبان "هآرتص"، "میری ریگف" دراظهاراتی مطبوعاتی ضمن اشاره به اینکه موضوع اقامه نماز در محوطه غربی صحن براق یکی از اهداف اصلی این کمیته است، خاطر نشان کرد که چرا یک فرد یهودی نمی تواند در مکان مقدسی همچون مسجد الاقصی نماز به جای آورد.
از سوی دیگر، "میخالل روزین" نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب چپ گرای "میرتس" ضمن اشاره به اینکه ریگف تمایل دارد انتفاضه سوم فلسطین با اقدامات وی شعله ور شود، تصریح کرد که این تلاش ها راه به جای نخواهد برد و استفاده از دین برای تحقق اهداف سیاسی، موجب ناگوار تر شدن اوضاع سیاسی می شود.
وی خاطر نشان کرد که امور داخلی کابینه جدید تا حد زیادی با یکدیگر در تضاد است، زیرا از یک سو این کابینه بر پایبندی به راه حل تشکیل دو دولت تاکید می کند و از سوی دیگر، بر سر راه ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف های فلسطینی مانع تراشی می کند و با طرح هایی همچون طرح ریگف این مذاکرات را به چالش و بن بست می کشد. بنابر این تل الربیع باید هر چه زودتر جلوی چنین طرح ها و ایده هایی را بگیرد.


| شناسه مطلب: 186857







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.