جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

طرح رژیم صهیونیستی برای توسعه دیوار براق

یک منبع رژیم صهیونیستی از طرح جدید رژیم اشغالگر قدس برای توسعه منطقه دیوار براق واقع در مجاورت مسجد مبارک الاقصی جهت حل اختلاف میان یهودیان رادیکال و یهودیان آمریکا در مورد اختلاط زنان و مردان در این مکان پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)بنقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارانوت" نوشت:به موجب این طرح محوطه براق از سمت شمال به منطقه "قوس ربونسون" در جنوب وصل می شود و این مکان به طور مساوی به سه بخش میان مردان و زنان و افراد مختلط تقسیم می شود.
این طرح را "نتان شرانسکی" رئیس آژانس یهود ارائه کرده است تا مساوات میان طرفین درگیر در مورد این مکان برقرار کند، وی طی چند روز آینده توصیه هایی را به نخست وزیر اسرائیل ارائه خواهد کرد. این در حالی است که یهودیان رادیکال به صورت اصولی با اجرای این طرح موافقت کرده اند. مسئولان فلسطینی ساکن بیت المقدس درباره حفاری های کنونی اشغالگران صهیونیست در محوطه براق برای زمینه سازی جهت ساخت یک مرکز دینی یهودی هشدار دادند.
شیخ محمد حسین مفتی قدس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حفاری های کنونی رژیم صهیونیستی در محوطه براق اقدامی خطرناک به شمار می رود. در بخش دیگر این بیانیه آمده است:محوطه براق در واقع بخشی از املاک موقوفه مسلمانان به شمار می رود که مسئولان صهیونیستی بارها کوشیده اند تا آنها را به تصرف خود درآورند.
در این بیانیه می خوانیم:هدف دشمن صهیونیستی از ساخت و ساز در این مکان تسهیل ورود به تونل های موجود در زیر مسجد الاقصی است.


| شناسه مطلب: 186655







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.