جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

حمله نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی

در اثر درگیری هایی که پس از حمله پلیس صهیونیستی به صحن های مسجد مبارک الاقصی روی داد، بیش از 10 شهروند فلسطینی زخمی شده و 3 نفر دیگر بازداشت شدند.
بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)بنقل ازمرکز اطلاع رسانی فلسطین روز گذشته پلیس صهیونیستی از سه جهت به مسجد الاقصی حمله برده و راهپیمایی همبستگی آمیز با اسرای فلسطینی را که پس از نماز جمعه توسط نمازگزاران ترتیب داده شده بود، سرکوب کرد. شاهدان از شلیک گاز اشک آور به سمت نمازگزاران فلسطینی توسط پلیس خبر دادند که در نتیجه آن بیش از 10 نفر زخمی و دهها نفر دیگر در اثر استنشاق گاز مسموم شدند و در این میان یک کودک هم به ضرب گلوله مشقی زخمی شد.
این منابع همچنین اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی 3 نفر از نمازگزاران فلسطینی را بازداشت کرده و آنها را برای بازجویی به مراکز امنیتی انتقال دادند، اما در نهایت تظاهر کنندگان فلسطینی با سنگ پراکنی، عناصر پلیس صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کردند.
درهمین حال وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در باریکه غزه تاکید کرد که قدس شریف و مسجد مبارک الاقصی در معرض خطر واقعی قرار دارند.
اسماعیل رضوان در جریان استقبال از هیات علمای مصر که به ریاست دکتر صلاح سلطان رئیس شورای عالی امور اسلامی وارد باریکه غزه شد، خاطر نشان کرد که این سفر در مرحله ای صورت می گیرد که قبله گاه نخستین مسلمانان دوران سختی را پشت سر می گذارد و رژیم صهیونیستی اقدامات خطرناکی را در راستای یهودی سازی قدس انجام می دهد.
رضوان تصریح کرد که سفر هیات مصری به غزه حامی این پیام است که قدس تنها نیست و طرف مصری حمایت های زیادی از طرف فلسطینی انجام می دهد که یکی از نتایج و ثمرات آن پیروزی مقاومت فلسطین در باریکه غزه در جریان جنگ 8 روزه رژیم اشغالگر قدس علیه این منطقه بود.
دکتر سلطان نیز طی اظهاراتی تاکید کرد که ما علما و اندیشمندان به جهاد مسلحانه تا نابودی صهیونیست ها و خروج آنها از سرزمین فلسطین و قدس و آزادی تمامی اسرای دربند زندان های این رژیم ادامه می دهیم و مقاومت مسلحانه بهترین راه اخراج اشغالگران صهیونیست است. وی افزود ما به غزه آمده ایم تا از ساکنان آن درس پایداری و ایستادگی بگیریم؛ چرا که آنها توانستند به رغم حمایت های طرفین آمریکایی و اروپایی از رژیم صهیونیستی، آنرا شکست دهند.


| شناسه مطلب: 185574







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.