چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

سازمان های صهیونیستی در اندیشه برپایی آیین ویژه ای در مسجد الاقصی

سازمان های صهیونیستی هم اکنون سرگرم برنامه ریزی برای برپایی آیین قربانی در "عید پاک" در مرکز "منهیجوت یهودیت" واقع در حومه قدس اشغالی هستند.
بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)موسسه اوقاف و میراث "الاقصی" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در این مراسم تعدادی از خاخام ها و اعضای کنست "اسرائیل" شرکت خواهند کردند. این نهاد ضمن هشدار درباره خطرات فعالیت های گروه های صهیونیستی افراطی علیه مسجد الاقصی، افزود: دولت عبری به حمایت های خود از سازمان ها و گروه های یهودی در زمینه ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن ادامه می دهد.
در بخش دیگر این بیانیه می خوانیم:« تمامی ارگان های سیاسی و قضایی و اطلاع رسانی و دینی در راستای اجرای توطئه شوم تقسیم روزهای هفته میان مسلمانان و یهودیان برای ورود به مسجد الاقصی و ساخت معبد کذایی تلاش می کنند.» تشدید عملیات تخریب رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی شماری از عناصر وابسته به شهرداری قدس اشغالی صبح روز سه شنبه 12/2/2013 مرحله تازه ای از تخریب بقایای تپه تاریخی مغاربه که دیوار براق را به محوطه های مسجد الاقصی پیوند می دهد، آغاز کردند.
بگفته شاهدان،کارگران شهرداری قدس اشغالی دیواری چوبی را در امتداد تپه مغاربه کشیدند و کار حفاری در زیر این تپه را آغاز کردند که این امر بیانگر آغاز مرحله نهایی تخریب این تپه به طور کامل به منظور زمینه سازی برای احداث پلی بزرگ به جای آن است که این امکان را برای نظامیان و عناصر پلیس و شهرک نشینان صهیونیستی فراهم می کند که به طور آزادانه و بدون هیچ خطری هر وقت که بخواهند وارد محوطه های مسجد الاقصی شوند. شاهدان تاکید کردند که عملیات تخریب در این منطقه از ساعات آغازین روز سه شنبه 12/2/2013 آغاز شده و کارگران بیشتری به منظور تسریع در روند تخریب این تپه و خارج ساختن سنگ ها و آثار تاریخی و باستانی این منطقه، مشغول به کار هستند.
عملیات تخریب تپه مغاربه در حالی آغاز می شود که نظامیان رژیم صهیونیستی کار تخریب ساختمان ها و املاک تاریخی در بخش های شمالی صحن براق را به منظور احداث مراکز خدماتی و مرکز پلیس صهیونیستی و یک معبد یهودی چهار طبقه به پایان رسانده اند. در همین راستا، عناصر پلیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه 12/2/2013 در چارچوب به اصطلاح ورود گردشگران خارجی به مسجد الاقصی، به حدود 40 نفر از سربازان نیروی هوایی این رژیم و 20 تن از یهودیان افراطی اجازه دادند وارد محوطه های این مسجد مبارک شوند.


| شناسه مطلب: 185291







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.