پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

رهبران فلسطینی نسبت به ساخت مرکز دینی صهیونیست ها در مسجد الاقصی هشدار دادند

رهبران دینی فلسطینی نسبت به طرح رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت مرکز دینی صهیونیست ها در باب المغاربه درمجاور مسجد الاقصی هشدار دادند واین امر را یکی از روش های رژیم صهیونیستی برای تسلط بر حرم شریف، می دانند.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)بنوشته روزنامه ˈالحیاتˈ چاپ لندنˈ شیخ رائد صلاحˈ رئیس جنبش اسلامی داخل فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی در حضورˈشیخ عکرمه صبریˈ مفتی قدس و فلسطین در سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی درصدد است یک مرکز تجمع صهیونیست ها در باب المغاربه شامل کلیسای بزرگ یهودیان و مرکز پلیس و اماکن دیگر بنا کند. این هشدار، بعد از اقدام بلدوزرهای رژیم صهیونیستی به ویران کردن نمای ساختمان های تاریخی و قدیمی در این مکان همچنین بعد از یک سلسله اقدامات جدید در مسجد از جمله ورود شخصیت های تندروی یهودی به صحن های مسجد الاقصی صورت گرفت.
شیخ رائدصلاح گفت: رژیم صهیونیستی قصد دارد نام این مرکز را بیت شتراوس گذارد همچنین وی به اقدام رژیم صهیونیستی به مصادره ساختمانی که قصد دارد این طرح را بعد از تخریب ،بر روی آن بنا کند بعد از اشغال قدس در سال 1967 اشاره کرد.وی افزود: صحن براق از موقوفات اسلامی و جزئی از تاریخ اسلامی عربی است که از دوران ایوبیان تاعثمانی ها امتداد دارد، این امر نشان دهنده این است که آن حق هر مسلمان است. وی تاکید کرد مرتبط ساختن مرکز یهودی جدید با مسجد الاقصی تلاش برای تسلط بر مسجد الاقصی است.
شیخ رائدصلاح و شیخ عکرمه صبری اعلام کردند در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی اردوی اعتصاب برپا کرده اند. شیخ صبری گفت: ساختمانی که در باب المغاربه در حال ویرانی جهت ساخت یک مرکز یهودی است از موقوفات اسلامی است و هیچ اثری از یهودیان در این منطقه وجود ندارد.


| شناسه مطلب: 185290







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.