جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

قرائتی فلسطینی از مواضع سوریه و ایران

 

اسماعیل عجوه* : برقراری روابط دوستانه و مستحکم با ملتها عربی و اسلامی و سران آنها با هدف حمایت از قضیه فلسطین در مقابله با چالشها ، تهدیدات و توطئه های صهیونیستی اقدامی در خدمت به منافع ملت فلسطین خواهد بود. ضمن اینکه اصرار بر مراقبت از جنبه های قومی و اسلامی قضیه فلسطین به عنوان یک "واجب ملی" اقدامی معقولانه برای جلب اطمینان و حمایت تمامی نیروها و دولتهای عربی و اسلامی است.

اقدامی که سبب خواهد شد که فلسطینی ها منافع و سیاستهای منطقه ای خود را از یاد نبرده و یا دست کم از آن دور نشوند.
تحمیل ضرباتی کشنده بر بعد قومی و اسلامی مردم فلسطین یکی از مهمترین اهداف آمریکا و اسراییل در منطقه محسوب می شود تا به این ترتیب مردم فلسطین همچنان اسیر تمایلات و منافع ضد ملی فلسطینیان بوده و تسلیم راهکارها و برنامه هایی شوند که در آن منافع قدرتهای بزرگ بر منافع ملت فلسطین ترجیح داده شده است.
توجه به این مهم (مراقبت از بعد قومی و اسلامی قضیه فلسطین ) فلسطینیان را به سمت برقراری روابط مستحکم با دو کشور سوریه و ایران سوق خواهد داد. دو کشوری عربی و اسلامی ای که با فشارها و تهدیداتی از سوی آمریکا و اسراییل مواجه اند که این تهدیدات تا سرحد یک تجاوز گسترده علیه انها پیش رفته است. بر این اساس دولت آمریکا از سالها پیش اقدام به جدایی بین ملت فلسطین و تمامی ملتهای عربی از یک سو و ملتهای دو کشور سوریه و ایران از سوی دیگر کرده است.
از این رو اعمال فشار بر ایران و سوریه هرگز به مصلحت و منفعت ملت فلسطین نخواهد بود. امری که ما را مجاب می کند فریب شعارها، مواضع و اتهامات واشنگتن و تل آویو و برخی جریانهای دیگررا نخوریم که مدعی هستند ایران در صحنه فلسطین دخالت می کند . بی شک این دو کشور از صحنه فلسطین هیچ نفعی نمی برند.
معتقد نیستم که دمشق و تهران در انشاق داخلی و بروز فتنه در فلسطین دخالت دارند زیرا اصولا بروز اختلاف و درگیری داخلی در فلسطین هرگز به نفع این دو کشور عربی و اسلامی نخواهد بود. براین اساس ما در فلسطین باید هرچه سریعتر از اتهام افکنی علیه ایران و سوریه دست برداریم و چنانچه گروهی در فلسطین در قالب پروژه و برنامه های هدفمندی قصد خروج از قانون را داشت نباید انگشت اتهام را متوجه تهران و دمشق کند.زیرا با متهم کردن دیگران قانون شکنی این گروه بخشیده نخواهد شد.
از این رو برقراری ارتباط صمیمانه و مستحکم با ایران و سوریه و تمامی ملتهای عربی و اسلامی به مصلحت ملت فلسطین و رهبری آن خواهد بود. نباید اجازه داد که تبلیغات روانی آمریکا و اسراییل خدشه ای به این روابط وارد کند. این دفاع از دمشق و تهران نیست بلکه حقیقتی است که اعتراف و ایمان به آن از قضیه ملت ما پشتیبانی خواهد کرد.
* مدیر مسئول و سردبیر نشریه فلسطینی المنار
 
تعداد بازدید کننده:


| شناسه مطلب: 153328







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.