جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

درخواست از یونسکو برای حمایت از مسجدالاقصی

 به دنبال افشای توطئه جدید موسسه صهیونیستی دیوار ندبه در احداث پروژه تفریحی جدید در پیرامون مسجدالاقصی جمال زحالقه رییس فراکسیون تجمع دمراتیک عربی در سرزمینهای اشغالی سال 1948 با ارسال نامه ای به یونسکو از این سازمان بین اللمللی خواست تا از این اقدام نهادهای صهیونیستی ممانعت کند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این پروژه عبارت است از احداث تونلی که از زیر منازل واقع در منطقه اسلامی بخش قدیمی قدس می گذرد.

این پروژه البته هنوز به تصویب حکومت اسراییل نرسیده و نهادهای امنیتی اسراییل نیز فعلا با آن مخالفت کرده اند.

این تونل 100 متر طول دارد و سازمان صهیونیستی صندوق میراث دیوار ندبه با استفاده از این تونل قصد دارد با استفاده از نقاط خالی زیر منطقه کوی اسلامی کنیسه اوهل یتسحاک را به کمک تونل به سالنهای دیوار ندبه(دیوار براق) وصل نماید.

گفتنی است این صندوق از سوی حکومت رژیم صهیونیستی مسئول اداره دیوار ندبه و تونلهایی است که در سالهای اخیر کشف شده است.

در پی افشای این توطئه نهادهای اسلامی مستقر در بیت المقدس با اعتراض به این اقدام آن را توطئه در جهت تخریب مسجد الاقصی ارزیابی کردند.

همچنین دکتر جمال زحالقه عضو عرب کنیست رژیم صهیونیستی و رییس فراکسیون تجمع ملی دمکراتیک با اراسل نامه ای به سازمان یونسکو خواستار دخالت فوری این سازمان برای ممانعت از تصویب پروژه جدید صهیونیستها در حکومت اسراییل شد.

در این نامه خطاب به یونسکو آمده است: اسراییل بر اساس قوانین بین المللی هیچ حقی ندارد که چنین پروژه ای را در منطقه ای اشغالی اجرا کند.زیرا این تونل خطری واقعی برای تمامی ساختمانهای منطقه و بویژه حرم شریف قدس است.

 

 


| شناسه مطلب: 153124







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.